El Govern ofereix bonificar el Bicing i l’AMBici a mitges amb les ciutats

El Govern ofereix bonificar el Bicing i l’AMBici a mitges amb les ciutats

Àlex Rebollo

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Encara amb molt per detallar i molta lletra petita per redactar, el Govern va compartir ahir el seu desig de bonificar els serveis de bicicleta compartida, com ja fa des del setembre del 2022 amb el transport públic. El secretari general de Mobilitat Sostenible del Ministeri de Transports, Álvaro Fernández, va avançar la voluntat de l’Executiu que sistemes com el Bicing o l’AMBici tinguin una reducció del 50% en la tarifa, amb la condició que l’Estat hi posa el 30% i l’Administració pública competent (Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona), l’altre 20%, com ja passa amb els títols de transport T-jove i la T-usual, tot i que en aquest cas qui paga aquest 20% és l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

El 12 de setembre, el president Sánchez va anunciar ajudes per valor de 40 milions d’euros per a la compra de bicicletes elèctriques i la millora dels sistemes públics de bicicleta compartida. A repartir al 50%. El secretari de Mobilitat Sostenible ha anat aquest dijous una mica més enllà al detallar que aquestes ajudes podrien subvencionar la meitat de la tarifa. "Prendrem mesures d’abaratiment dels sistemes de bici pública. Tindran la mateixa bonificació que el transport públic. La idea és que les administracions puguin fer descomptes o tarifes planes del 50%".

Notícies relacionades

Potser no és bona idea

EL PERIÓDICO diari ja va analitzar al setembre aquesta possibilitat. Fonts municipals es mostraven una mica receloses davant la proposta. Per dues raons: el preu ja està molt ajustat (50 euros a l’any) i una allau de nous usuaris podria posar en perill la sostenibilitat del Bicing. Una cosa ben diferent seria –tot i que això ho haurà d’aclarir el decret llei del Govern– destinar aquestes ajudes a la millora de la infraestructura ciclista o a la compra de més bicicletes elèctriques per al servei.