SANITAT
Els CAPs tindran administratius especialistes en salut

El Consell Interterritorial de Salut va aprovar ahir el Pla d’Acció d’Atenció Primària 2025-2027, una estratègia que contempla, segons va destacar la ministra de sanitat, Mónica García, «accions clau» destinades a reforçar el primer nivell assistencial que «mai abans» havien sigut dissenyades.
Entre els elements més innovadors, s’inclou la creació d’un nou mapa de competències que contempla la incorporació als centres de salut de perfils diferents als del metge de família, la infermera o el pediatre, com fisioterapeutes logopedes, odontòlegs, òptics/optometristes, podòlegs, nutricionistes, farmacèutics, terapeutes ocupacionals i treballadors socials. El pla també contempla alliberar els professionals sanitaris de les tasques burocràtiques i la paperassa que els resta temps per a la tasca assistencial. Amb aquest fi es crea la figura de l’«administratiu de salut», que portarà a terme les tasques més administratives.
L’objectiu, segons va destacar la ministra, és «ampliar els equips multidisciplinaris» amb aquestes figures necessàries però ara no tan presents als centres de salut públics.
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- El Barça sobreviu a un malson
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)
- A SEMIFINALS DE CHAMPIONS El Barça retorna a l’aristocràcia europea: de Valverde a Flick, sis anys on va canviar tot
- Educació El TSJC dicta que el castellà també ha de ser llengua vehicular i habitual a l’escola catalana
- Estudi Aquest país europeu és el més feliç del món per vuitè any consecutiu
- Educació a Catalunya Educació manté els canvis a batxillerat: fusions en ciències i cau el pes del TR