Justícia
BCN amplia el torn d’ofici per a víctimes de violència de gènere
El ICAB ha realizado el acto tradicional contra las violencias contra la mujer /
L’acord a què es va arribar fa un mes entre el Departament de Justícia de la Generalitat i el Consell d’Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya (CICAC) sobre el torn d’ofici i l’accés a la justícia gratuïta –que implica un increment del pressupost del servei de 64 a 72 milions d’euros– es materialitzarà a partir del gener al millorar un dels serveis que s’han convertit en essencials: l’assistència a les víctimes de violència de gènere.
Gràcies a l’augment del pressupost, cada dia estaran de guàrdia a Barcelona cinc advocats per atendre aquestes víctimes i acompanyar-les des del moment que acudeixin a denunciar a comissaria o davant el jutjat. Fins ara hi havia tres advocats de guàrdia al dia que havien d’alternar per arribar a totes les peticions d’assistència.
Notícies relacionadesDes del 2021, el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ofereix "assistència lletrada immediata i presencial a la víctima abans no passi una hora des que la comissaria fa la petició", remarca la diputada responsable del torn d’ofici de l’ICAB, Carmen Valenzuela. "Tot i així, mirem d’atendre tan aviat com podem la petició d’assistència per minimitzar el temps d’espera" de la denunciant, afegeix.
D’aquesta manera, l’increment del nombre d’advocats de guàrdia garanteix una reducció del temps d’espera de les dones en comissaries de Mossos i Guàrdia Urbana, i també el fet d’oferir un millor servei. La intenció és que les víctimes no se sentin soles durant un procediment al qual acudeixen amb fragilitat emocional i que es pot agreujar en cas de dependència econòmica i de fills en comú amb la parella denunciada.
- Una segona Casa Orsola a l'Eixample: Barcelona investiga la compra i buidatge d'una finca que va burlar el tanteig i retracte
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Adéu al mite de les 8 hores: La ciència revela les hores de son per a una salut òptima
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- L’Audiència de Girona avala els desallotjaments exprés
- Nou cicle republicà Els crítics d’ERC es reactiven per condicionar el nou full de ruta de Junqueras
- Possible corrupció La CUP demana a Antifrau que investigui l’exdirector de FGC per un presumpte delicte en l’adjudicació de contractes
- Paral·lel Barcelona inicia la rehabilitació de l’històric Teatre Arnau després d’anys d’abandonament
- Violència contra menors El primer any d’implantació del ‘model Barnahus’ gairebé triplica la detecció de maltractament sexual infantil a Catalunya
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres