Els docents impulsen un manifest de suport a les ciències

Els docents impulsen un manifest de suport a les ciències
1
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un grup de professors catalans ha impulsat un manifest per la qualitat de l’educació científica en el batxillerat en què demanen al Departament d’Educació i Formació Professional que retiri la proposta de fusionar les matèries científiques a primer de batxillerat i reformuli "de manera coherent i consensuada" l’ensenyament en aquesta etapa, amb l’objectiu de "prioritzar i garantir l’alfabetització científica de l’alumnat" i "la qualitat en l’aprenentatge de ciències".

Els professors de ciències demanen a la conselleria que reconsideri la proposta de fusionar a primer de batxillerat les matèries de Física i Química i les de Geologia i Biologia i Ciències Ambientals, que amb el canvi perdran hores de classe. Si ara els alumnes tenen tres hores de Física i tres de Química, amb la modificació hi haurà tres hores setmanals en total per a les dues matèries. I el mateix passa amb Geologia i les Ciències Ambientals i la Biologia (que passaran de sis hores a tres). La pèrdua horària agreujarà el problema que ja tenen els professors per arribar al juny havent fet el temari complet.

Temes:

Física Química