Califòrnia declara l’estat d’emergència per la grip aviària

El demócrata Gavin Newsom, gobernador de California, durante una rueda de prensa en California /
El governador de Califòrnia, Gavin Newsom, va declarar ahir l’estat d’emergència a causa que el virus de la grip aviària H5N1 s’ha estat disseminant per les ramaderies de l’estat i s’han reportat diversos casos en treballadors, a més d’un nen contagiat, que es va recuperar de la malaltia.
La declaratòria d’emergència es va emetre el mateix dia que els governamentals Centres per al Control i Prevenció de Malalties (CDC, en anglès) van informar que una persona de Louisiana va ser hospitalitzada per la grip aviària, cosa que suposa el primer cas greu als Estats Units a causa d’aquest virus.
Notícies relacionadesLa declaració garanteix a les agències estatals tenir els recursos i la flexibilitat per respondre ràpidament al brot. "Basant-nos en el sistema de proves i monitoratge de Califòrnia, el més gran del país, ens comprometem a protegir encara més la salut pública, donar suport a la nostra indústria agrícola i garantir que els californians tinguin accés a informació precisa i actualitzada", va assenyalar Newsom en un comunicat.
A finals de novembre, Califòrnia va haver de suspendre la distribució de llet crua del seu minorista més important, després de detectar-se el virus de la grip aviària a diverses mostres de venda al públic. Als EUA almenys 61 persones han contret el virus des d’abril.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores