¿Per què cada vegada més persones usen aquesta app per estalviar comprant al súper del barri?
Cinc milions de descàrregues i un creixement del 25% en les vendes durant l'últim any evidencien l'èxit de la nova App Dia, una plataforma omnicanal plena de funcionalitats perquè els clients puguin comprar a la seva botiga de sempre de forma ràpida, senzilla i traient el màxim partit a tots els descomptes i promocions.
LApp de Dia celebra el primer aniversari amb 5 milions de descàrregues i un creixement del 25% en les vendes
Des de fa setmanes vivim immersos en el Nadal. Ho notem per l'ambient nadalenc i, també, en la butxaca. És època de llums, adorns i nadales. També, de regals i, per descomptat, d'anar al supermercat del barri a la recerca de productes frescos, begudes o dolços nadalencs per gaudir amb familiars i amics. Per això, en aquestes dates (i pensant ja en l'empinada “costa de gener” i la tornada a la rutina) són molts els que opten per buscar els millors preus comprant en línia o que omplen la cistella des del mòbil aprofitant la facilitat, comoditat i estalvi que brinden plataformes com l'App Dia.
Fa tan sols un any des que la cadena de supermercats Dia va llançar la seva nova App i des d'aleshores les vendes a través d'aquesta plataforma omnicanal han augmentat un 25% i han arribat als 5 milions de descàrregues. Sens dubte, és una fita que respon a les tendències de consum actuals (el 40% dels clients digitals prefereixen fer la compra a través del telèfon[1]), però també a les característiques i els avantatges d'una aplicació que, per als qui l'hem provat, uneix el millor de les apps de les botigues de distribució amb el millor del concepte renovat de les botigues Dia.
Estalvia fins al 25% de la teva despesa anual en la cistella de la compra
En essència, l'App Dia és una eina que et permet fer la compra des del teu smartphone, siguis on siguis, rebent-la a casa teva i, en aquestes dates, evitant l'aglomeració de persones que sol donar-se en carrers i comerços. L'app és una bona aliada per a aquells que volem estalviar en la cistella de la compra ja que posa a la nostra disposició més de 7.000 referències de productes, tant de les principals marques de fabricants com de marca Dia. A més, facilita l'accés a tots els avantatges del ClubDia, un programa de fidelització pioner –ja ha complert 25 anys– amb cupons personalitzats i ofertes de fins al 40% en els nostres productes preferits. Aquestes promocions s'actualitzen constantment i permeten reduir fins a un 25% la despesa anual en la cistella de la compra, per la qual cosa és molt còmode i interessant tenir-les sempre a mà, de forma molt visual i senzilla, a la secció Mi monedero de l’app.
Només el 2024, Dia ha invertit 150 milions d'euros en aquests descomptes que han estat molt ben rebuts pels usuaris de la seva app: el 84% de les cistelles registrades a aquesta plataforma han aplicat algun d'aquests premis a la fidelitat. Però n'hi ha més, perquè gràcies a les aliances de l'ensenya amb Endesa, Mapfre, Galp, Securitas Direct, Avis, Legalitas o Parques Reunidos, els socis de ClubDia poden incrementar l'estalvi en les compres i fins i tot en els serveis oferts per aquestes empreses.
Igualment, fruit de l'afany de Dia per afavorir l'economia familiar, neix la Ruleta de la Suerte, un entretingut joc setmanal disponible a l'app des del mes d'abril passat amb què pots obtenir cupons regal de productes, descomptes i premis en euros que s'acumulen també al moneder de l'app i es poden bescanviar tant a la botiga física com a través de dia.es. Segons la companyia, des del seu llançament s'han repartit, entre regals i descomptes, prop de 3 milions de premis i la seva idea és continuar apostant per la gamificació per convertir la compra en una feina divertida alhora que ajuden les famílies a reduir la despesa.
Planificar la compra, consultar en temps real la disponibilitat dels productes, fer una ullada a l'últim fullet, revisar els teus tiquets i factures i fins i tot repetir comandes o modificar una llista de la compra interactiva són altres de les opcions que dona l'App Dia. A més, per convertir-se en una autèntica plataforma omnicanal, el darrer any ha incorporat funcionalitats que milloren l'experiència de compra, com el QR per identificar els socis del ClubDia sense necessitat de connexió a Internet o el cercador de botigues per geolocalització.
L'últim any ha incorporat noves funcionalitats com "Ticket papel 0" o iniciatives gamificades com la "Ruleta de la Suerte" que ajuden a estalviar en la compra, acumulant descomptes al moneder "Wallet"
Com assenyala Celia de Frutos, directora de màrqueting de client a Dia, “les noves tendències de consum evidencien que el client en línia està en plena expansió, mostrant-se cada vegada més atret per la facilitat que li ofereix el telèfon intel·ligent per realitzar la seva compra diària. De fet, des del maig d'aquest any fins avui, la nostra App ha registrat xifres rècord en vendes a través d'aquest canal”. “Aquest creixement, constant i sostingut, té un potencial enorme i a Dia treballem de manera incansable per aprofitar al màxim els avenços de les noves tecnologies per tal de millorar l'experiència de compra, convertint-la en una tasca senzilla, ràpida, accessible i econòmica”, afegeix.
Els canvis i les millores a l'app casen a la perfecció amb la proposta de valor de Dia i l'extraordinari procés de transformació que les seves botigues físiques -més de 2.300 a Espanya- han viscut els últims quatre anys. Les cartes de Dia són des de fa temps la proximitat i els productes de qualitat a bons preus per seguir sent la botiga de barri més propera, però qui s'hagi passat darrerament per un establiment Dia haurà apreciat que poc tenen a veure les seves botigues amb les que anys enrere poblaven els nostres pobles i ciutats. El canvi s'entreveu des de la façana i es confirma a l'interior. Botigues més àmplies, lluminoses i funcionals, on els productes frescos i elaborats al dia han guanyat presència, així com el nou assortiment de marca pròpia, de reconeguda qualitat i preus assequibles. Igual que a les botigues, cistella o carro a mà, l'experiència de compra s'ha tornat més ràpida i còmoda, Dia explota la tecnologia per oferir una app potent, ràpida, senzilla i intuïtiva, pensada perquè en uns pocs clics rebis la teva comanda còmodament a casa. Per aconseguir-ho, l'app compta amb un bon motor de cerca que, gràcies al machine learning –una branca de la Intel·ligència Artificial (IA)– permet fer cerques intel·ligents mitjançant el teclat o per veu.
Pensant també en el medi ambient i en els consumidors, cada cop més conscienciats amb els hàbits sostenibles, Dia també ha implementat a la seva app l'opció de “Ticket papel 0”, amb la qual se substitueix l'habitual tiquet en paper per un de digital. Aquests rebuts, igual que les factures o les llistes de la compra, s'emmagatzemen i es poden consultar a l'apartat “Mi cuenta”. Així mateix, entre les diferents opcions de lliurament a domicili, podeu triar l'opció ecofriendly, amb rutes optimitzades i menys contaminants.
¿Qui fa servir l'App Dia i què sol comprar?
Com veiem, l'App Dia pot ser l'eina ideal per a aquell comprador habituat a navegar amb el telèfon mòbil, que valori una compra còmoda, àgil i que permeti estalviar temps i diners. A l'hora de radiografiar aquest usuari, davant de la mitjana dels seus compradors, des de la companyia destaquen, a més, dues característiques. És més jove -més de la meitat dels usuaris tenen entre 18 i 45 anys-, i és més urbà -més del 70% resideixen en grans ciutats com Madrid, Barcelona i Sevilla. Dia també destaca que molts fan les comandes dilluns, de cara a planificar els menús o completar la compra a la botiga amb productes d'última hora. Els divendres també registren un increment a causa de la proximitat del cap de setmana, amb especial protagonisme de begudes, snacks i aperitius o els anomenats productes desig, és a dir, gelats, postres, brioixeria industrial o llaminadures.
Vuit de cada deu cistelles en línia a través de l'App Dia contenen productes frescos i un 84% aplica promocions per estalviar en la compra
Entre la resta de referències de l'assortiment i, en la línia de tendències d'alimentació dels espanyols, vuit de cada deu cistelles adquirides a través de l'aplicació inclouen productes frescos (una mitjana entre 10 i 15 per comanda), compartint protagonisme amb els productes de temporada i proximitat. Els productes de fleca, xarcuteria i formatges, carns, fruites i verdures, aus, peixos i ous són els reis de la cistella de la compra. A més, els compradors també aprofiten la comoditat del lliurament a domicili per proveir-se de referències de més pes, com ampolles i garrafes d'aigua o llet.
Notícies relacionades¿Ja estàs pensant en quins productes falten a la teva cuina o rebost? ¿Ho tens tot llest per a les reunions i sopars nadalencs o ets dels que deixa la compra per darrera hora? Amb la seva aposta per oferir la millor experiència omnicanal i el ferm compromís amb l'estalvi de les llars, estem segurs que Dia ens acompanyarà aquest Nadal i, és clar, durant el 2025. Si no has descarregat l'App, aquest pot ser un bon objectiu d'any nou per portar sempre la llista de la compra al mòbil i fer la compra en línia al teu supermercat de sempre.
[1] ‘VIII Observatori de Comerç Electrònic en Alimentació’, elaborat per ASEDAS (juny 2024).
- Juan Jesús Donaire: "Ens arriben alumnes que no saben sumar fraccions, una cosa impensable fa anys"
- Les cotitzacions pujaran 1.729 milions el 2025 per la reforma de pensions
- La policia alemanya va ignorar avisos sobre l’atacant de Magdeburg
- La Bruixa d’Or de La Rioja
- L’àngel de la guarda de Logronyo