Seguretat viària

Tres morts en un violent xoc frontal al Baix Camp

Totes les víctimes mortals anaven a l’interior d’una ‘pick-up’ que va impactar de cara amb un camió a l’N-420, a l’altura de Riudecols.

Tres morts en un violent xoc frontal al Baix Camp
2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’avís va arribar ahir als Mossos d’Esquadra poc després de les tres de la tarda. Sinistre de trànsit a la carretera N-420, en el punt quilomètric 858,2, a l’altura de Riudecols. Al Baix Camp, a escassos 10 quilòmetres de Reus. Un cotxe (una pick up Ford Raptor) i un camió van patir un violent xoc frontal. Com a conseqüència, tres dels cinc ocupants del turisme van morir. Hi va haver una altra persona en estat crític i dues més en estat menys greu. En total, sis persones involucrades en un dels pitjors sinistres de trànsit del 2024 a Catalunya.

Es tracta d’una carretera sense cap tipus de protecció entre els dos sentits de la marxa. El sinistre es va produir en un punt on hi ha una zona de descans que queda en el costat que va cap a Reus. Aquesta és la direcció en la qual anava la furgoneta. Després del xoc, els vehicles es van incendiar. El sinistre va obligar a tallar completament l’N-420.

Cada vegada que el Servei Català de Trànsit reuneix la premsa per realitzar algun balanç, es repeteix la mateixa pregunta: ¿què passa amb els camions a l’AP-7? Sol qüestionar-se en negatiu la presència de vehicles pesants a l’autopista del Mediterrani, i és llavors quan el director d’aquesta institució, Ramon Lamiel, recorda que el final dels peatges ha portat més retencions, cert, però també està ajudant a reduir la sinistralitat. O que sigui menys greu.

Una tràgica variable

Com més camions vagin per vies d’alta capacitat i amb mitjana, menor és la probabilitat que es generi, per les causes que siguin, una tragèdia com la de Riudecols. Sobre la sinistralitat en aquestes dates, Lamiel va explicar a aquest diari que el patró aquests dies sol ser el de "conductors que tenen un accident en vies que ja coneixen, amb la qual cosa el missatge és molt clar: no ens podem relaxar i s’ha d’extremar la prudència".

Notícies relacionades

El xoc frontal és el pitjor escenari possible en un sinistre de trànsit. I és una de les possibles variables a qualsevol carretera secundària que només tingui una línia pintada al terra per separar els dos sentits. Aquí i a tot arreu: Bolívia fa dos dies, 14 morts en un xoc frontal entre un camió i un minibús; tres morts a Osca (tenien entre 21 i 26 anys) al setembre després de col·lidir dos turismes de cara a l’N-2; quatre morts a l’A-356, a Màlaga, a l’agost, a l’impactar una furgoneta i un turisme, o tres víctimes mortals a Cambrils a la T-314 el 16 de novembre.

El d’ahir és, juntament amb el de la T-314 o el de la C-37, a Castellfollit del Boix, a finals de juny, el sinistre de trànsit més greu del 2024 a Catalunya, ja que tres és la xifra màxima de morts en un sol sinistre amb víctimes mortals en aquest exercici.