Deutschlandticket. Sense límit

El model alemany que Transports vol emular

El model alemany que Transports vol emular

EFE

1
Es llegeix en minuts
Gemma Casadevall
Gemma Casadevall

Corresponsal a Berlin

ver +

El Deutschlandticket o bitllet únic per al transport públic a tot Alemanya és probablement la millor i més popular aportació impulsada pel Govern del canceller Olaf Scholz. Va arrencar el 2022 amb l’impactant preu de 9 euros mensuals i com a remei d’emergència després dels estralls econòmics causats per la pandèmia. En els anys següents va pujar al no tan suggerent preu de 49 euros al mes. Malgrat això l’utilitzen uns 17 milions de ciutadans del total de 84 milions del país. El bitllet únic permet utilitzar autobusos sense límits, metros i trens de rodalies o regionals per tot el país, amb l’excepció dels ferrocarrils internacionals de llarga distància o els d’alta velocitat. És una tarifa revolucionària, tenint en compte que un bitllet per moure’s per Berlín, per exemple, costa entre 3,80 i 4,70 euros, inclosa la perifèria.

El final de la coalició de Scholz va fer témer per la continuïtat del popular Deutchlandticket. Però almenys el canceller socialdemòcrata va aconseguir l’aprovació in extremis del seu successor per a aquest 2025, que a partir d’aquest gener costa 58 euros mensuals. Aquest títol s’adquireix a la web de la Deutsche Bahn o del transport públic de qualsevol land i té una validesa d’un any, de manera que no és el títol ideal per a turistes. Sí que és possible cancel·lar el títol abans que es compleixi l’any, però és un procés farragós.