Si compres per Shein, Temu o Amazon, atent a la nova estafa del paquet
La lluita contra els fraus en el comerç electrònic és una batalla constant
Diversos paquets a un centre logístic dAmazon /
En l'era del comerç electrònic, on les compres en línia són el pa de cada dia, una nova modalitat d'estafa ha sorgit per aprofitar-se de la nostra confiança en plataformes com Shein, Temu o Amazon. Els ciberdelinqüents, cada vegada més sofisticats, han trobat una nova manera d'enganyar els consumidors a través de trucades telefòniques que simulen ser de repartidors. Aquesta tàctica, que utilitza la urgència i el factor sorpresa, està posant en perill la informació personal de molts i segrestant comptes d'aplicacions com WhatsApp.
La trucada inesperada
Tot comença amb una trucada telefònica. A l'altre costat de la línia, algú s'identifica com un repartidor de Amazon, Shein, Temu o qualsevol altra empresa de missatgeria. L'excusa és simple: tenen un paquet al teu nom que està a punt de ser lliurat. Aquest simple pretext, encara que aparentment inofensiu, és l'ham perfecte per atrapar a les víctimes desprevingudes.
Els estafadors utilitzen una tècnica coneguda com enginyeria social, que consisteix a manipular a les persones perquè revelin informació confidencial. En aquest cas, aprofiten el factor sorpresa i la urgència per crear pressió sobre la víctima. En afirmar que el paquet està en camí, però que falta una dada "clau" per a completar el lliurament, aconsegueixen que la persona actuï de manera impulsiva, sense detenir-se a analitzar la situació.
El codi "màgic"
Una de les tàctiques més utilitzades és sol·licitar un codi que envien al teu mòbil. Els estafadors asseguren que aquest codi és necessari per a confirmar el lliurament del paquet, però en realitat, aquest codi és una porta d'entrada al teu compte de WhatsApp o d'altres plataformes. Una vegada que accedeixen al teu compte, els delinqüents poden suplantar la teva identitat, contactar amb els teus amics i familiars i sol·licitar-los diners o informació personal.
L'increment d'aquests ciberdelictes no és una coincidència. Els estafadors estan constantment adaptant les seves estratègies a les noves tendències digitals. L'auge del comerç electrònic, les aplicacions de missatgeria i la dependència dels telèfons intel·ligents han creat un terreny fèrtil per aquesta mena de fraus. A més, les filtracions massives de dades personals en internet els proporcionen la informació necessària per a personalitzar els seus atacs, fent-los molt més convincents.
Amazon, Shein, Temu
L'ús de noms coneguts com Amazon, Shein o Temu genera confiança en les víctimes. Molts de nosaltres realitzem compres habituals en aquestes plataformes, la qual cosa fa que les crides dels falsos repartidors semblin més creïbles. Aquesta familiaritat amb les marques és una eina poderosa per als estafadors, que aprofiten la confiança dels consumidors per a aconseguir el seu objectiu.
- Noves relacions afectives Parelles sèniors que viuen separades, el model LAT en auge: «Conservo la meva llibertat i no discuteixo pel comandament de la tele»
- Entre Vila-real i l’Hospitalet Cau un clan familiar que es va apropiar de 19 vehicles d’alta gamma d’un servei de subscripció conegut com ‘el netflix dels cotxes’
- Comerç La batuda en súpers 24 hores va detectar una vintena d’infraccions laborals
- L’estratègia comunitària Tusk crida al rearmament d’Europa i critica la política migratòria de la UE
- Sessió al Congrés La pujada de les pensions i l’ajuda al transport cauen al tombar-les Junts i PP
- 11 de maig ¿A quin estadi es jugarà el Barça-Madrid? Podria no ser ni el Camp Nou ni Montjuïc
- Deute milionari Dos tràmits judicials retarden la resolució del concurs de creditors del Màgic Badalona
- Set mesos de la normativa Òmnium portarà a la Comissó Europea el seu informe sobre l’amnistia per assenyalar les «irregularitats» en la seva aplicació
- Pau Vallbé: «He defugit tot allò que fos l’èxit ràpid, m’he anat autoboicotejant per créixer a poc a poc»
- Final de les bonificacions estatals El cansament dels usuaris del transport públic: «Entenc que els polítics es barallin, però la mobilitat de la gent n’hauria de quedar al marge»