El telèfon contra l’abús de menors rep 30 trucades al dia

Mónica Martínez Bravo la Consellera de Drets Socials

Mónica Martínez Bravo la Consellera de Drets Socials / ELI PONS

1
Es llegeix en minuts
Elisenda Colell
Elisenda Colell

Redactora

Especialista en pobresa, migracions, dependència, infància vulnerable, feminismes i LGTBI

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Fa 28 anys que la Generalitat va crear el telèfon Infància Respon (116 111), una línia telefònica pensada per orientar i detectar possibles casos de maltractament infantil, situacions d’abús o alertar de menors que puguin estar en risc. El 2024 va rebre 11.028 trucades, 30 al dia. Són un 20% més que les que es van fer l’any anterior, el 2023. Llavors, el 15% van acabar sent casos de maltractament físic i el 14% eren sospites o denúncies d’abusos sexuals. Però només el 6,7% dels que recorren a aquesta línia són menors.

Notícies relacionades

"Hem de reforçar i adaptar-nos a noves vies de comunicació i noves tecnologies més eficients i respondre a la realitat no detectada", va dir ahir la consellera de Drets Socials, Mònica Martínez Bravo, en la roda de premsa per presentar el portal Tot ok?

El Govern calcula que cada any 2.800 nens i adolescents són víctimes de delictes contra la llibertat sexual, informàtics o violència familiar. "És una xifra esborronadora però són sols les dades que detectem, sabem que en un grau elevat no es denuncia i que tristament reflecteix un alt grau d’impunitat", va afegir Martínez Bravo.