Sara Desirée Ruiz. Psicoterapeuta
"Retirar el mòbil de matinada"

La educadora social y psicoterapeuta especializa en adolescentes Sara Desirée Ruiz. /
La divulgadora i educadora social convida les famílies a substituir l’històric "mentre visquis sota el meu sostre faràs el que jo digui" per altres frases més assertives i útils. El "perquè jo ho dic, i punt" no funciona. De vegades cal donar un no, però acompanyat de motius. "És esgotador. No obstant, funciona", explica. Autora d’En esta casa mando yo, y punto. Cómo comunicar y establecer límites sanos en la adolescencia (editorial Grijalbo), la divulgadora ofereix un grapat de pautes per encarar conflictes. "És important no actuar des de l’autoritarisme; nosaltres no controlem la seva vida, sinó que ens hi aproximem des de la curiositat. L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de l’autonomia i és normal tenir aversió als límits. Si sempre els diem el que han de fer, els generarà rebuig i voldran el contrari", sosté Desirée Ruiz. "No és que no hagis de dir no, és que és un no condicionat i cal buscar acords. Si la teva filla de matinada està amb el mòbil, l’hi retires i li expliques per què".
¿Però com es marquen els límits? "Són normes que podem acordar i cal implicar aquesta persona. Li preguntem ‘¿a quina hora creus que pots arribar a casa si demà t’has d’aixecar aviat?’ Però l’hora d’arribar a casa la marco jo, no ell", afirma. "L’alcohol pot ser una línia vermella. Però que les persones adultes posem línies vermelles no vol dir que les persones adolescents no les creuaran. Pots dir-li que no begui, però això no significa que no beurà", conclou l’experta, en conversa amb aquest diari.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims