La localitat tindrà un nou accés a la C-16 en sentit nord
La via permetrà anar a Bagà sense retrocedir en direcció a Berga i evitarà el pas de vehicles pesants pels carrers de la població.
Cercs tindrà un accés nou a la carretera C-16 en sentit nord. Malgrat que aquesta intervenció no estava prevista en el projecte inicial per millorar l’eix del Llobregat entre Berga i Bagà, la Generalitat l’afegirà per satisfer una petició dels veïns i autoritats d’aquesta població del Berguedà. De fet, responsables del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ja n’han explicat els detalls a l’Ajuntament.
Malgrat que el pla tindrà un cost, des de la conselleria es considera que l’increment econòmic que se’n derivi serà perfectament assumible. De les dues fases en què es dividiran les obres, que es desenvoluparan al llarg de 20,7 quilòmetres, encara no se sap de quina etapa formarà part aquesta sortida a la C-16 per viatjar cap a Bagà des de Cercs.
El pressupost inicial del conjunt ascendia a 240 milions d’euros. A més d’eixamplar la carretera, es perforaran cinc túnels, es construirà un viaducte i s’instal·larà un sistema pioner a l’Estat per disposar d’un carril reversible gràcies a una barrera mòbil. Si no s’afegís la incorporació de Cercs, els conductors que han d’arribar a la C-16 per anar en direcció a Bagà haurien de circular pel poble i certes maniobres serien impossibles per als camions i els autobusos.
El volum a l’eix és elevat, en especial durant l’hivern, quan la mobilitat es complica i la durada dels trajectes es triplica per la temporada d’esquí i el turisme de muntanya. Per això, el trànsit és asimètric els caps de setmana: abunda en sentit nord divendres i dissabte, i en sentit sud, diumenge.
Tercer carril reversible
Notícies relacionadesA més de Berga, Cercs i Bagà, els treballs afectaran tres termes més de la comarca: la Nou de Berguedà, Sant Julià de Cerdanyola i Guardiola de Berguedà. La C-16 es desdoblarà entre Berga i Cercs; des d’aquesta localitat fins a Bagà, hi haurà el tercer carril reversible. Una sèrie d’enllaços a diferents nivells acabaran amb les 15 interseccions que obliguen a girar a l’esquerra. El viaducte que s’aixecarà a Cercs, de 290 metres de longitud, serà més ample, ja que comptarà amb el tercer carril mòbil. A més de sotmetre a informació pública i tramitació ambiental el projecte de traçament, com és preceptiu, es va mantenir el diàleg amb els agents del territori.
Aquest procés va ajudar a introduir-hi algunes modificacions. Ara, no obstant, ha transcendit que la conselleria sumarà aquest ramal. Els tècnics han trobat una solució viable, tot i que el terreny és difícil.
- Previsió meteorològica Arriba una dana a Catalunya: pluges i neu
- Seguretat Social La Seguretat Social està traient la pensió de viduïtat als qui facin aquesta operació
- ELS SEIENTS DE L’ESTADI El poble de Sòria que va desmuntar les grades del Camp Nou perquè els seus veïns poguessin asseure’s
- Biòpsia líquida Una start-up desenvolupa un test de sang per detectar precoçment 5 tipus de càncer
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Teatre ‘Un déu salvatge’ arriba al Goya amb Arquillué al capdavant
- Nadine Sierra: «Hem de lluitar contra la violència, l’agressivitat i els que volen dividir-nos»
- Primera Tribuna de les Professions Els col·legis professionals volen una visió transversal de la salut mental
- Sanitat El Govern destina 42 milions a millorar l’atenció primerenca
- Urgències El SEM destina un helicòpter medicalitzat a Lleida des d’avui mateix