COMUNICACIÓ

Els mitjans prioritzaran la IA i rendibilitzar les subscripcions

El 57% dels directius del sector enquestats ja comptem amb eines d’intel·ligència artificial a les seves redaccions.

Les empreses s’han d’ocupar de l’alineament dels continguts amb la seva missió i valors

Els mitjans prioritzaran la IA i rendibilitzar les subscripcions
2
Es llegeix en minuts

El sector de mitjans d’informació afronta un període desafiador, tot i que els seus directius tenen clares les seves apostes estratègiques a mitjà termini. Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe Mitjans d’informació: les tendències que guien un futur de transformació, elaborat per KPMG en col·laboració amb Digital Journey. La majoria dels directius de mitjans (78%) posaran el focus en la implantació d’eines d’intel·ligència artificial (IA), objectiu que anirà seguit pel d’incrementar els ingressos generats pel model de subscripcions (65%) i el d’impulsar mesures dirigides a augmentar les audiències (57%).

L’aposta per la IA permetrà a les redaccions potenciar les capacitats dels seus professionals ajudant-los, per exemple, a identificar àgilment enfocaments i perspectives mitjançant l’anàlisi de dades complexes. Una prova de l’oportunitat que suposa la IA és que el 57% dels directius enquestats asseguren comptar ja amb aquest tipus de tecnologia en els seus mitjans, i el 37% tenen previst implantar-la pròximament. Entre les àrees en les quals la IA generativa està transformant el sector dels mitjans, el 68% dels enquestats posen en relleu la generació de continguts, a més de l’anàlisi de dades i la predicció de tendències i l’automatització de processos editorials i de producció, totes dues amb un 63% de respostes.

Per a Gustavo Rodríguez, soci responsable del sector Media de KPMG a Espanya, "malgrat les dificultats que afronta aquesta indústria, les companyies continuen demostrant una capacitat de resistència molt important. Aquest sector, crucial per al correcte funcionament del sistema democràtic i de les nostres institucions, és conscient dels reptes que té al davant i està adoptant mesures per aprofitar les oportunitats que impliquen àmbits com la IA, la irrupció de nous formats i models de consum d’informació o la diversificació de models de negoci".

L’informe desgrana les tendències que estan marcant la presa de decisions del sector, entre les quals destaca l’adaptació als canvis de necessitats i demandes dels mateixos usuaris. Des de la transformació en els hàbits de recerca i accés a la informació, fins a les noves maneres de consum de continguts, amb la irrupció de nous formats audiovisuals i canals per donar resposta a les noves generacions.

Notícies relacionades

Així mateix, davant l’alentiment dels ingressos publicitaris i la moderació en el creixement de les subscripcions, els mitjans hauran d’adoptar noves estratègies per augmentar els seus ingressos. Entre les opcions, destaca l’aposta per les ofertes de paquets de productes (bundles) i la recerca de noves audiències i mercats a través d’iniciatives B2B i B2P.

Els mitjans tenen un paper com a generadors d’informació i d’opinió per a tota la societat. Això obliga aquestes empreses a ocupar-se de l’alineament dels seus continguts amb la seva missió i els seus valors. Qüestions com la sostenibilitat i la responsabilitat adquireixen més rellevància. En aquest escenari, cobren importància aspectes com la deontologia i la qualitat periodística, amb la implantació i adaptació a la llei Europea de llibertat dels mitjans (EMFA), que comportarà la revisió de les polítiques editorials, a més del disseny de procediments per a la rendició de comptes.

Temes:

Intel Premsa Focus