Els jutges de reforç contra la multireincidència començaran al març
Al llarg del mes que ve també es posaran en marxa els nous jutges que en comissió de servei es dedicaran a celebrar judicis ràpids.
![zentauroepp53633403 barcelona 3 06 2020 sociedad juicios r pidos en la ciudad d200603115951 zentauroepp53633403 barcelona 3 06 2020 sociedad juicios r pidos en la ciudad d200603115951](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/6adab9d9-e2b1-41ef-80aa-8c30ba1d78d3_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
zentauroepp53633403 barcelona 3 06 2020 sociedad juicios r pidos en la ciudad d200603115951 /
Els reforços judicials per lluitar contra la multireincidència a Barcelona començaran a funcionar el mes que ve. L’1 de març es posarà en marxa el tercer jutjat de guàrdia per a delictes lleus com petits furts d’objectes per valor de menys de 400 euros. Al llarg del mateix mes està previst que iniciïn els seus treballs els nous jutges que en comissió de servei es dedicaran a celebrar judicis ràpids: casos els delictes dels quals no superin els cinc anys de presó, com robatoris amb violència i agressions masclistes, va anunciar ahir la jutge degana de Barcelona, Cristina Ferrando. No obstant, la magistrada va precisar que aquest reforç de jutges és "insuficient" per, per exemple, descongestionar l’execució de les sentències que es dictin, i que, per tant, es necessiten més jutges per combatre la saturació que hi ha als jutjats.
La nova guàrdia per a la celebració de judicis immediats (ara n’hi ha dues) la realitzaran de manera rotativa els 33 jutges d’instrucció de Barcelona. És a dir, el dia que estiguin al capdavant d’aquests judicis no podran atendre les tasques habituals del seu jutjat, que no són d’altres que la investigació de delictes. Amb aquest sistema es pretén retallar el temps fixat per fer aquestes visites i reduir el període en què es dicta la sentència. Aquesta rapidesa facilitarà que els delinqüents tinguin antecedents penals i es pugui aplicar l’agreujant de multireincidència, cosa que eleva l’eventual pena per imposar, que passa d’una simple multa a una condemna de presó.
Judicis ràpids en un any i mig
Notícies relacionadesAl març també està previst que comencin a realitzar la seva feina els quatre jutjats de reforç que es dedicaran a celebrar judicis ràpids. Dos d’aquests òrgans judicials comptaran amb jutges amb dedicació exclusiva. En els altres dos alternaran quatre magistrats que compatibilitzaran el seu jutjat penal amb la celebració de judicis ràpids.
De moment totes aquestes places no són de dedicació exclusiva a causa de la falta de jutges de carrera d’adscripció territorial (els que cobreixen les vacants o els suports puntuals), segons reconeix l’acord del TSJC. Aquestes comissions de servei, que han de ser validades pel Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i el Ministeri de Justícia, que és qui posa els diners, s’afegiran als quatre jutges de reforç per a judicis ràpids que ja funcionen des de fa uns anys. Els judicis ràpids s’estan celebrant a un any i mig vista, quan la llei marca que s’han de realitzar en 15 dies.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Literatura catalana Jordi Nopca: «Tenir un fill és com ficar l’extrema dreta a casa»
- Sector immobiliari ¿Qui és el propietari de la Casa Orsola?
- L’acudit s’explica sol
- ¿Ets classe mitjana-alta el 2025? Aquest hauria de ser el teu salari mínim
- Regressió costanera Els enginyers avisen que no es podran salvar totes les platges davant el canvi climàtic
- Escenaris de pel·lícula La Barcelona de cine d’Eduardo Mendoza
- A les xarxes socials Les vaixelles virals que no es trenquen
- Barcelona singular La Magòria, una joia d’estació ignorada
- RESTAURACiÓ Sant Valentí a foc lent, celebra’l amb una vetllada gastronòmica
- Bellesa natural Una porta oberta a les entranyes de Montserrat