Ciència
Albirat per primera vegada un diable negre viu a la superfície del mar
El depredador, típic de les profunditats tropicals i amb aspecte de monstre, va sorprendre la tripulació d’una oenagé a poques milles de Tenerife.
![Visto por primera vez un pez Diablo negro en aguas de Tenerife Visto por primera vez un pez Diablo negro en aguas de Tenerife](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/8dacb2a1-e979-4f0b-8009-efcca5b59344_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Visto por primera vez un pez Diablo negro en aguas de Tenerife /
"Per a un biòleg marí, això és com trobar un Pokémon llegendari", explica Laia Valor, una de les biòlogues de l’oenagé Condrik-Tenerife que va albirar l’exemplar de diable negre o rap abissal (Melanocetus johnsonii) a tan sols dos quilòmetres de la costa de Tenerife. L’expedició tornava a port després d’una llarga jornada buscant taurons pelàgics quan Valor va veure "una cosa negra i rara" a l’aigua: "Vaig avisar el company perquè girés i vam flipar perquè de seguida ens vam adonar del que teníem davant: un diable negre viu, a plena llum del dia i a la superfície".
El diable negre és conegut en la cultura popular per la seva aparició en pel·lícules com Buscant en Nemo o per alguns documentals. Però pocs poden presumir d’haver-lo vist en directe. De fet, els científics avisen que aquest és possiblement el primer registre mundial d’un peix d’aquest tipus, viu i a tan poca profunditat. Els especialistes suggereixen que podria deure’s a algun tipus de patologia, a un corrent ascendent, a la fugida d’un depredador o altres factors. El rap abissal és una espècie que es distribueix pels mars tropicals i subtropicals i que sol viure a una profunditat d’entre 200 i 2.000 metres. Crida l’atenció l’apèndix dorsal atapeït de bacteris bioluminescents que utilitza com a esquer per atraure les seves preses. El nom científic del seu gènere, Melanocetus, significa "monstre marí negre". Però malgrat la seva imponent mandíbula i el seu aspecte grotesc, és un animal inofensiu per als humans.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Previsió meteorològica Pluja a bots i barrals: el pronòstic del Meteocat per a Catalunya
- Forta discrepància Exclusiva Mamarazzis: Piqué no es muda a Miami i Shakira s’emporta els seus fills de gira
- Educació La justícia tanca la porta que Catalunya pugui prescindir de les matèries tradicionals a batxillerat
- Pisos turístics Gonzalo Bernardos té el culpable de dinamitar el mercat de l’habitatge: «Mirar cap a un altre costat…»
- EUROLLIGA Un gran Barça lluita fins caure sobre la botzina contra el líder
- Champions femenina El Barça topa amb el Wolfsburg, i el Reial Madrid, amb l’Arsenal
- PARTIT D’ALTA TENSIÓ PEL LIDERAT El derbi més llarg del món
- Rubén Cano: "Soc antimadridista per les injustícies arbitrals que vaig patir en els derbis"
- Crònica rosa Futbol i amor: el partit de la premsa rosa