Riuada històrica

Dia d’emocions a Aldaia

Centenars de persones assisteixen a la reobertura del centre comercial Bonaire tres mesos i mig després de la dana. "Tornem amb moltes més ganes", afirma la responsable d’una de les botigues.

Dia d’emocions  a Aldaia
1
Es llegeix en minuts
Abraham Pérez

El cor de Bonaire va tornar a bategar ahir. El centre comercial del municipi d’Aldaia (València) va obrir les portes tres mesos i mig després que el desbordament del barranc de la Saleta arrasés gran part del complex. La galeria va tornar a omplir-se de veïns i clients que esperaven amb expectació la tornada d’un dels principals complexos d’oci de la província de València, tant per afluència com per nivell de facturació.

El centre comercial va tornar amb gran part dels establiments oberts. Concretament, van ser 99 locals els que van aixecar la persiana de les més de 120 firmes que operen en el complex. Una dada que reflecteix l’intens treball dut a terme per recuperar l’espai, que suposa un motor per a l’economia valenciana. La resta de botigues tornaran progressivament i serà a partir de l’abril quan el complex operarà a ple rendiment.

Per al director de Bonaire, Carlos Homet, el d’ahir va ser un dia "de celebració i gratitud". "Hem demostrat que junts es pot fer. Ara, Bonaire torna com tots el coneixem, en una versió millorada", va afirmar. Per la seva banda, la directora general de Comerç de la Generalitat Valenciana, María Isabel Sáez, va assegurar sentir-se "feliç", i l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, va tancar l’acte agraint la feina de totes les administracions "per fer realitat aquest dia d’emocions contraposades". Per a Luján, la tornada de Bonaire suposa "un raig d’esperança i un pas més per tornar a aquesta Aldaia que teníem el 28 d’octubre".

Notícies relacionades

Primeres cues

Multitud de clients esperaven ansiosos la tornada del centre comercial. "Tornem amb moltes més ganes", afirmava Sandra Gil, cap d’una botiga esportiva. Per a l’empleada, la d’ahir va ser una jornada "molt emocionant" perquè "teníem ganes de retrobar-nos després de la dana". Precisament va ser aquesta botiga una de les que més afluència va registrar ahir, un fet que va alleujar l’empleada. "Teníem la incertesa de saber si la gent vindria o no. Si els faria por tornar després de tot el que va passar. A més, cal tenir en compte que és dijous, que estem al febrer i que encara queden moltes botigues per obrir... Veure que des de primera hora tenim cua a la caixa i l’alegria amb què està venint la gent és tot un orgull", afirmava.