Vuitè dia ingressat
El Papa passa «bé» la nit, s’ha aixecat i esmorzat entre rumors de renúncia
La salut de Francesc ha experimentat una «lleu millora», no té febre i els seus paràmetres hemodinàmics són «estables»
Última hora de la salut del Papa Francesc, en directe avui: quina malaltia té, tractament i evolució a l’hospital
«Alguns diuen que ha arribat la meva hora, però Déu pensa que encara he de ser aquí»: les paraules del Papa a Meloni
El papa Francescha passat una bona nit i aquest matí s’ha aixecat i ha esmorzat, segons ha informat el Vaticà aquest divendres, vuitè dia d’hospitalització del Pontífex a l’hospital Gemelli de Roma. La salut del Papa ha experimentat una «lleu millora» aquests últims dies i els seus paràmetres hemodinàmics estan «estables».
«La nit ha transcorregut bé. Aquest matí el Papa s’ha aixecat i ha esmorzat», ha assenyalat el Vaticà en la seva primera part del dia. Al llarg de la jornada la Santa Seu anirà actualitzant l’evolució mèdica del Pontífex.
L’estabilitat dels paràmetres hemodinàmics implica que «el cor aguanta bé la teràpia farmacològica»,van apuntar fonts vaticanes.
El Pontífex, de 88 anys, va ser ingressat divendres passat per problemes respiratoris deguts a una bronquitis per infecció polimicrobiològica que va degenerar en una pneumòniabilateral. No obstant, les fonts van assenyalar que es tracta d’una pneumònia localitzada en determinats lòbuls o punts del pulmó del Papa.
Francesc continua respirant per si sol, sense necessitat d’aportació d’oxigen, i segueix amb la mateixa teràpia, tot i que això podria variar en els pròxims dies.
Rumors de renúncia
Notícies relacionadesLa salut del Papa ha generat un vesper de rumors. L’últim, sobre que podria renunciar. Aquest dijous, tant el cardenal Jean Marc Aveline, bisbe de Marsella i considerat proper a Francesc, com l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, es van negar a donar una resposta contundent. «Tot és possible, però no sé res», va apuntar Omella. «És un home profundament lliure», va assenyalar Aveline, que no té cap preocupació sobre la capacitat del Papa de continuar sent el cap de l’Església. Francesc «és molt lúcid», ha afegit, a l’opinar que, segons ell, prendrà la millor decisió.
Tots dos reaccionaven així després que el cardenal italià Gianfranco Ravasi afirmés, en entrevista amb un mitjà italià, que Francesc podria dimitir. «Està fora de tot dubte que, si es trobés en una situació en què estigués compromesa la seva possibilitat de tenir contactes directes, com a ell li agrada fer, de poder comunicar-se de manera immediata, incisiva i decisiva, llavors crec que podria decidir dimitir», va afirmar Ravasi, a la ràdio RTL 102.5.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Previsió del Meteocat Set comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per la intensitat de pluges previstes per a aquest dimarts
- Via lliure per a ‘El odio’ Un jutjat de Barcelona denega la suspensió provisional de la publicació del llibre sobre José Bretón
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Cosmètica, farmàcia i maquinària, punts crítics en la guerra comercial
- Pacte amb ERC i Comuns El Govern aprovarà un suplement de crèdit de 2.100 milions per garantir-se l'estabilitat sense pressupostos
- Serveis públics L'empresa FCC reclama 1,5 milions a l'Ajuntament de Tarragona pel servei de neteja de l'any 2023
- Via lliure per a ‘El odio’ Un jutjat de Barcelona denega la suspensió provisional de la publicació del llibre sobre José Bretón
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)