L’R4 i l’R2 Sud pateixen retardsper "conflictivitat laboral"

Renfe va cancel·lar 55 trens i va suspendre els reforços previstos a Sitges pel Carnaval, però el sindicat nega que sigui culpa dels treballadors.

La andana de la estación de Cunit, justo después de la llegada de uno de los trenes previstos este sábado.

La andana de la estación de Cunit, justo después de la llegada de uno de los trenes previstos este sábado. / ARIADNA ESCODA (ACN)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Renfe va informar ahir de retards generalitzats i de la supressió de trens des de primera hora del dia en les línies R2 Sud i R4 a causa d’un "conflicte amb el sindicat de maquinistes", després que haguessin anunciat diverses mobilitzacions de les centrals sindicals, en protesta pel traspàs de Rodalies de Catalunya, en un comunicat. La companyia va registrar en total, fins a les 17.30 hores, almenys 55 trens suprimits i retards mitjans de 30 minuts, tot i que en alguns casos van arribar a l’hora de demora.

Davant d’aquesta situació, Renfe va anunciar la suspensió del reforç entre Sitges i Barcelona previst per a aquesta nit amb motiu de les festes de Carnaval i va explicar que aquesta situació tindria repercussions en la programació dels trens dels pròxims dies feiners. En un comunicat, també va recordar que aquest conflicte s’ha produït mentre hi ha en marxa un Pla d’Acció per millorar el servei, amb mesures "urgents" que inclouen actuacions estructurals i organitzatives.

"Falta de coordinació"

El Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris (Semaf) va defensar que les incidències es devien a "un error de coordinació entre la Generalitat, Renfe i Adif", mitjançant un altre comunicat emès durant la tarda d’ahir.

El sindicat va assegurar que les administracions responsables de Rodalies eren "plenament coneixedores amb més de 24 hores d’antelació" de quins eren els torns de treball i van retreure, textualment, que no es van adoptar les mesures necessàries per adequar la programació real del servei, ni es va informar els usuaris de quina seria la situació.

Servei fallit

Notícies relacionades

"Les presses i la descoordinació entre les empreses públiques i l’Administració per cobrir la nova planificació del servei els van portar a establir un quadre de servei fallit", va assenyalar el sindicat, que va explicar que l’aplicació d’aquests quadres de servei va ser rebutjada per unanimitat i comunicada puntualment als responsables.

A més, va criticar que atribuir els retards "a una suposada conflictivitat laboral" és "rotundament fals" i va defensar que no es van produir retards per part dels treballadors. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, va apel·lar al diàleg per resoldre l’assumpte en un missatge a les xarxes.

Temes:

Renfe Rodalies