Tres armes de foc decomissades cada dia

Els Mossos d’Esquadra requisen cada dia tres armes de foc a Catalunya. Així ho apunten les últimes dades recopilades, que fan referència al primer semestre del 2024. Durant aquest període, la policia catalana es va apoderar de 562 armes de foc, de les quals 330 van ser llargues (com escopetes o fusells) i 232 curtes (pistoles o revòlvers). En aquest informe, es compten tant les que es confisquen en els processos administratius –tenir-les sense permís– com en les actuacions penals (és a dir, les pistoles o escopetes utilitzades per cometre delictes). En els últims mesos s’han trobat un gran nombre de pistoles, escopetes o armes de guerra en operacions contra narcotraficants, principalment dedicats al cultiu i l’exportació de marihuana. De fet, més de la meitat dels homicidis amb armes de foc registrats a Catalunya estan vinculats a les drogues.
Els agents sospiten que el crim organitzat cada dia es prepara més per defensar-se davant els assalts de grups rivals. Al tenir un gruix d’aquests delinqüents contactes internacionals, principalment albanesos o francesos, resulta més fàcil comprar armes de foc fora i portar-les cap a Catalunya.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Segona oportunitat Vídeo | Cristina Serra no fa "cap comentari" sobre el seu retrobament amb Pep Guardiola a Barcelona
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Succés Amputen una mà a un jove en una baralla en un bar de l’Hospitalet
- Esports Marc André Ter Stegen desmenteix la infidelitat de la seva dona