Abominable revictimització

Deshumanitzar-les, convertir-les en un número, en un maldecap a solucionar al més aviat possible, és igual com, és igual on. Si les col·loquen, cobren. Els paguen per això, per res més. I això fan, col·locar-les. I despreocupar-se. I cobrar per la seva gestió, és clar. Això sempre. Qui paga és l’Ajuntament de Barcelona, qui cobra és l’empresa guanyadora del concurs públic per a la gestió i allotjament temporal de persones en situació de vulnerabilitat.
Client-proveïdor-mercaderia-transacció-guanys.
Tot i que no ho sembli, parlem de persones que no han deixat de ser-ho per travessar una situació de vulnerabilitat. Parlem de mares, fills, germans. De qualsevol de nosaltres, si la vida vol donar-nos un revés a dues mans.
Però aquest exercici d’empatia incomoda. Millor defugir-ho. És preferible veure les seves històries, les que siguin, com a alienes, llunyanes i improbables. Com si les persones en situació de vulnerabilitat ho haguessin sigut sempre, com si abans del maltractament, de la malaltia mental, de l’addicció, de la pobresa, de la mala sort encadenada, no haguessin tingut somnis, projectes ni vida. Se’ls va enfonsar tot. Com se’ns pot enfonsar a qualsevol de nosaltres.
Les persones en situació de vulnerabilitat requereixen una resposta urgent per part de l’administració, però aquesta ha de comportar una solució digna. La urgència i la transitorietat de l’ajuda mai poden anar de la mà de la indignitat, la vexació o la revictimització.
Notícies relacionadesDormir en un llit amb xinxes és indigne per molt provisional que sigui. Malviure envoltat d’escarabats, rates o brutícia ho és també. I es troba a anys llum de ser la solució que s’espera d’una administració pública.
L’Ajuntament ha d’aturar de forma contundent el problema. No pot contribuir a aquesta revictimització abominable que ve a repetir, pesada, que millor això que res. Massa coses han perdut ja com perquè l’administració pública permeti que empreses indignes facin negoci a costa de la vulnerabilitat de persones dignes.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros