Cas obert

Detingut un metge del CAP Sitges per corrupció de menors

J.C.U.T., doctor col·legiat d’origen bolivià, està acusat de tenir i compartir material pedòfil

Fachada del CAP de Sitges.

Fachada del CAP de Sitges. / El Periódico

1
Es llegeix en minuts
Beatriz Pérez
Beatriz Pérez

Periodista

Especialista en sanitat, temes de salut

Ubicada/t a Barcelona, Catalunya, Espanya

ver +
Guillem Sánchez
Guillem Sánchez

Periodista

Especialista en Successos, tribunals, assumptes policials i de cossos d'emergències

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La Policia Nacionalha detingut un metge de família del centre d’atenció primària (CAP) de Sitges, les inicials del qual són J.C.U.T., per un delicte de corrupció de menors, segons fonts consultades per EL PERIÓDICO. L’arrest es va efectuar dijous passat en el marc d’una operació contra una comunitat virtual que consumia i compartia material pedòfil. La Conselleria de Salut confirma la detenció, però no dona més informació sobre els detalls del cas. El metge, d’origen bolivià, estava col·legiat, segons ha pogut saber aquest diari. Els sanitaris del CAP Sitges han declinat fer declaracions sobre això.

Es tracta d’una investigació de la Unitat Central de Ciberdelinqüència adscrita a la Comissaria General de la Policia Judicial. Des de fa mesos, els agents d’aquests serveis centrals de la Polícia Nacional a Madrid estaven monitorant una comunitat virtual d’homes pedòfils que intercanviava fotografies i vídeos de menors agredits sexualment. 

Operació simultània

Seguint el rastre de cadascun dels membres d’aquesta comunitat, els investigadors van poder ubicar tots els usuaris del grup que eren a Espanya. Dijous de la setmana passada la Policia Nacional va activar una operació simultània a diversos punts de la geografia espanyola per arrestar-los. 

En aquest tipus d’operacions, remarquen fonts pròximes a la investigació, és important practicar totes les detencions alhora. Es tracta de persones que estan permanentment connectats i, si s’intervé de manera escalonada i es realitzen els arrestos en dies diferents, el risc que la resta de la comunitat se n’adoni és molt elevat i podrien disposar de temps per destruir proves. 

Intervenció de dispositius

Notícies relacionades

Cada detenció acostuma a anar acompanyada d’una ordre judicial que permet als policies registrar els domicilis –que sovint comparteixen amb famílies ben estructurades perquè són homes que oculten la seva condició– i intervenir tots els dispositius electrònics: tauletes, telèfons i ordinadors. 

La segona part de la investigació consisteix a buidar aquests dispositius per buscar més pornografia infantil. En el cas del metge de Sitges, aquesta fase resultarà clau per comprovar que no ha utilitzat l’accés que li proporciona la seva professió, atenent pacients que poden ser menors d’edat, per generar contingut que després compartia amb la resta de la comunitat, una cosa que de moment no consta, segons les fonts consultades.