L’autoescola dels famosos

Bayona, Quevedo, Blanca Suárez, Escassi, El Mago Pop i Feliciano López, entre molts d’altres, han passat per l’acadèmia San Cristóbal, que té una taxa d’aprovats en 15 dies del 75%.

L’autoescola dels famosos
3
Es llegeix en minuts
Roberto Bécares
Roberto Bécares

Periodista

Especialista en Reportatges, Madrid, política i investigació

ver +

Al Cordobés se’l recorda a l’humil barri d’El Pozo de les Nieves de Conca perquè ajudava les àvies a portar la compra per les escales: "Pujava tres plantes amb les bosses, el tio". A Paco León li va agradar tant el cotxe amb el qual va fer les pràctiques i es va treure el carnet de conduir, un Mercedes Clase A "verd botella", que li va comprar a Rafael Lozano, l’amo de l’autoescola, i es va estrenar amb la "L" viatjant a Barcelona d’una tirada. A Lucas, el d’Andy y Lucas, li van catejar l’examen teòric perquè es va negar a comprar un peixet per a la peixera del centre de formació –"Mira que els ho vaig advertir a tots", fa broma Lozano– i Juan Diego Botto, després d’aprovar, es va quedar uns dies més a l’Hotel San Julián perquè "deia que s’hi estava molt bé; és que fan uns potatges per dinar, i unes paelles...".

Benvinguts a l’Autoescola San Cristóbal, la dels famosos, on treure’s el carnet en 15 dies és una realitat. "Tenim una taxa d’aprovats en 15 dies del 70-75%. Aquí es ve a estudiar, ¡eh! Passem llista cada dia, com als salesians", adverteix Lozano sobre un centre que s’ha especialitzat sense voler-ho en famosos i personatges del paper couché: "Això és com Gran Hermano".

De Paquirrín a Cayetano Rivera

Des que als anys 80 "les hostesses del Gran Prix de Ramón García" fossin les precursores, no han deixat de venir. De Feliciano López a Blanca Suárez. De Juan Antonio Bayona a Paquirrín. De Federico Jiménez Losantos a Carmen Portier o Quevedo. De Cayetano Rivera al Mago Pop o Muñoz Escassi. "Va anar corrent la veu, sobretot entre representants i coneguts de coneguts", explica l’amo, que atén EL PERIÓDICO en la seva àmplia oficina decorada amb fotos i reconeixements.

Els alumnes arriben de tot Espanya. De Madrid, València, el País Basc, Catalunya. "D’allà cada vegada més, fins i tot de la Jonquera. És una vergonya el que hi passa, hi ha vuit mesos d’espera per examinar-te". També arriben de París, Amsterdam, Múnic i, molts d’Alemanya. "Sembla que allà és molt difícil treure-se’l".

La clau de San Cristóbal és que és un mètode intensiu, cosa que permet als alumnes amb poc temps treure’s el marró de sobre ràpidament. "Quan el meu pare em va dir de venir a treballar amb ell em vaig adonar que la gent es desanimava molt, ho deixava i després costava tornar, així que s’havia d’idear alguna cosa". Així, van establir que la primera setmana seria de classes teòriques a sac. "De vuit a dues de la tarda i de quatre a vuit, amb mitja hora de descans cada hora i mitja". La segona setmana, si s’aprova el teòric, les pràctiques. Quatre classes de 45 minuts al dia i la resta del dia, darrere del cotxe "a prestar atenció a les indicacions del professor".

Més de mil alumnes es treuen el carnet cada any a l’autoescola de Lozano. Ja només té forats lliures per al 30 de juliol. "El mètode l’anem canviant cada poc segons la normativa. Els alumnes ens van dient les preguntes que van sortint, les recopilem i actualitzem el llibre. Sabem fins i tot psicològicament la seva manera de preguntar".

Notícies relacionades

Durant dos dies fan tests i un programa acumula en una base de dades quins errors fa l’alumne per insistir-li en els següents tests sobre això. És a dir, es personalitzen els exàmens perquè cada alumne millori en el que flaqueja. "Potser un que en sap de llums no se’n surt amb les velocitats, així passes de 13-14 errors a zero o un".

Els alumnes diuen meravelles de Rocío, la profe del teòric. "És increïble, tot i que no t’agradi t’ho fa atractiu", explica Xavi, arribat de Barcelona. Els grups conviuen dues o tres setmanes i munten fins i tot festes als apartaments i hotels que es lloguen des de 27 euros fins a 45 gràcies als convenis de Lozano. Cada curs té entre 34 i 40 alumnes. També són claus del seu èxit "tenir una professora de teòrica per fer classe tot el dia i tractar la gent com a persones i no com a números. El preu per dues setmanes i 15 classes pràctiques és de 1.300 euros. "Jo visc dels aprovats, perquè em deixin el lloc per a una altra persona", raona qui cada dos anys canvia de flota de cotxes (ara té Audis A1).

Temes:

Barcelona Cotxes