080 Barcelona Fashion consolida la seva projecció internacional i reforça el talent creatiu

La plataforma afronta la seva 35a edició amb la intenció de refermar el seu compromís amb la internacionalització, un aspecte clau per situar Barcelona i Catalunya com a referents dins del món de la moda.

Una nueva edición de la 080 Barcelona Fashion Week

Una nueva edición de la 080 Barcelona Fashion Week / Barcelona Fashion Week

4
Es llegeix en minuts
Bego Contreras

Impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Treball, 080 Barcelona Fashion neix amb una clara vocació transformadora: promoure el talent creatiu i generar sinergies amb la indústria. A dia d’avui, el sector de la moda catalana compta amb més de 13.500 empreses, amb una facturació anual de 14.500 milions d’euros i que dona feina a més de 80.000 persones.

Una cita amb 24 dissenyadors, dissenyadores i diferents marques de moda

Durant quatre dies, el recinte modernista de Sant Pau ha acollit un total de 24 desfilades, entre les quals es troben noms com 404 Studio, AAA Studio, Acromatyx, Alvar Merino, Anel Yaos, Compte Spain, Custo Barcelona, Doblas, Dominnico, Eikō Ai, Eñaut, Ernesto Naranjo, Escorpion, Guillermo Justicia, Habey Club, Juan Vidal, Lola Casademunt by Maite, Maison Moonsieur, MANÉMANÉ, MaríaEscoté, Rubearth, Simorra, The Label Edition i Txell Miras.

080 Barcelona Fashion ha acollit un total de 24 desfilades /

Barcelona fashion week

En aquesta ocasió s’ha vist incrementat el nombre de noves marques, conseqüència de la projecció internacional i els valors que defensa la plataforma. D’aquesta manera, han conviscut marques emergents i nous talents, que han compartit espai amb firmes més consolidades, totes compromeses i conscienciades amb els valors que representa 080 Barcelona Fashion.

L’edició d’abril ha simbolitzat l’esperit de transformació constant de la 080 Barcelona Fashion. /

Barcelona Fashion Week

Evolució constant com a senyal d’identitat

L’edició d’abril ha comptat amb una nova imatge gràfica, Metamorfosi, que representa l’esperit en constant evolució de la 080 Barcelona Fashion. Es tracta d’una identitat que no solament vol representar la moda, sinó també actuar com un agent de canvi en la percepció cultural, fomentant un diàleg continu entre la moda i totes les disciplines creatives afins. La intenció és assolir un disseny que connecti emocionalment amb una audiència global, que es troba preparada per participar i donar fe de la reinvenció de la moda a Barcelona.

Més de 3.000 visitants a l’Open Area

La 35a edició ha assolit autèntiques xifres d’èxit, consolidant l’abast global de la plataforma. Més de 3.000 visitants han gaudit del fantàstic espai obert, a l’aire lliure, en el qual han pogut veure les desfilades en streaming, creant una experiència única a l’hora de gaudir del millor street style.

Més de 3.000 persones van visitar l’Open Area. /

Barcelona fashion week

080 Barcelona Fashion ha quedat consolidada com un dels escaparats de més interès del panorama internacional, en atreure l’atenció de professionals d’arreu del món. Han passat per l’esdeveniment un total de 614 periodistes i creadors de contingut, entre els quals hi havia 136 de diversos països internacionals. Durant les quatre jornades, han visitat Barcelona professionals d’Itàlia, França, Països Baixos, Regne Unit, així com dels Estats Units. Les xifres d’assistència posen de manifest el creixent reconeixement de la plataforma com a referent del sector de la moda.

L’àmbit digital també s’ha vist potenciat, reforçant les visualitzacions a Instagram i YouTube, en streaming, amb la creació de continguts estàtics i de vídeo, oferint una cobertura de l’esdeveniment global, des de les desfilades fins al backstage.

Connexió entre moda i artesania

L’artesania ha tingut un paper fonamental en totes les col·leccions presents, fusionant creativitat contemporània amb oficis tradicionals, oferint una mostra de la riquesa present en les tècniques artesanals. Des de brodats fins al treball de la pell, les diferents firmes han incorporat elements reivindicant els oficis artesanals com a part de l’ADN de les marques.

L’artesania ha estat clau en totes les col·leccions presentades. /

Barcelona fashion week

Les col·leccions han presentat una gran varietat de complements i accessoris, com bolsos, joieria i bijuteria maximalista, així com sabates personalitzades, dissenyades per complementar els looks. També cal destacar l’upcycling present en moltes propostes, que recupera materials i teixits que donen peu a noves peces, al mateix temps que es promou la sostenibilitat i la producció local. Una combinació de creativitat, tradició i consciència mediambiental que ha aportat un nou caràcter a les creacions.

Patrocinadors i col·laboradors

Notícies relacionades

L’esdeveniment ha comptat amb el suport de 3 patrocinadors i 8 col·laboradors. Els patrocinadors són MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Wella (perruqueria oficial) i ME Barcelona (hotel oficial). Pel que fa als col·laboradors, les marques que participen en aquesta edició són: Thuya Professional Line (manicura oficial), Rowenta (planxat i higienització oficial), La Roca Village (destinació de moda oficial i experiència), Aquabona (aigua oficial), Cointreau (licor oficial), Coolifting (tractament oficial), La Dama (restaurant col·laborador) i Bastian Beach (restaurant col·laborador).

080 Barcelona Fashion, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i del CCAM, es referma com a plataforma transformadora del sector. /

080 Barcelona Fashion Week

Una setmana per celebrar la moda catalana

La plataforma 080 Barcelona Fashion es troba promoguda per la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Empresa i Treball i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). La prioritat és impulsar la transformació del sector de la moda catalana, a escala nacional i internacional, apostant per la innovació i la creativitat. A més, es presenta com a motor de canvi i conscienciació, promovent valors com la sostenibilitat, la circularitat i la diversitat. Es pretén crear un espai que promogui el diàleg i la reflexió, permetent a dissenyadors, dissenyadores i a la indústria explorar noves maneres d’expressar-se, consumir i interactuar.