Una cadena d’alimentació única al món

bonÀrea és un grup especialitzat en aliments que es desmarca de la competència cobrint tot el cicle productiu i comercial: té les seves pròpies granges, productes i venda al públic

Establiment comercial de bonÀrea.

Establiment comercial de bonÀrea.

2
Es llegeix en minuts

Fa 66 anys, un petit grup d’agricultors i ramaders van emprendre el que semblava una utopia: fer arribar directament als consumidors els seus propis productes alimentaris, prescindint dels intermediaris i de punts de venda aliens. Avui no només és una realitat, sinó una fórmula d’èxit.

D’aquesta mentalitat rupturista va sorgir el grup bonÀrea, l’única cadena d’alimentació que cobreix tot el cicle de producció, recolzant-se en explotacions agropecuàries associades que comparteixen els seus mateixos criteris, i gestionant tant l’elaboració dels productes com la venda al públic. La seva aposta resulta diferenciadora i s’aplica ni més ni menys que des del 1959. Un autèntic valor distintiu que torna a demostrar que sempre hi ha una altra manera de fer les coses.

El grup compta amb explotacions agropecuàries associades. /

.

El model de negoci d’aquesta empresa d’alimentació garanteix al consumidor la màxima qualitat i el millor preu. I és que bonÀrea només treballa amb productes directes, que van del camp a les seves botigues, cosa que permet maximitzar l’eficàcia de tot el procés i assegurar al client una oferta de categoria superior.

La reputació aconseguida al llarg de més de sis dècades ha fet possible la consecució de diverses fites, com la inauguració de la botiga número 600, que acaba d’obrir-se recentment a Pedrola (Saragossa). Però el grup connecta l’entorn rural amb l’urbanita i assegura el proveïment de productes de qualitat fins i tot a les poblacions més aïllades.

«Un dels elements diferencials de la nostra estratègia d’expansió és l’obertura de botigues en zones rurals, cosa que ens permet donar servei no només a les persones residents a les grans ciutats, sinó també a les petites poblacions que, en molts casos, no tenen comerços agroalimentaris», explica Ramon Alsina, conseller delegat de bonÀrea.

Instal·lacions de producció de bonÀrea. /

.

La companyia assenta el seu èxit sobre els seus valors i també sobre un gran equip humà, compost per 4.500 agricultors i ramaders, 6.000 empleats i 3.400 dependents de botigues. I ha rebut, a més, la certificació d’AENOR, que acredita la singularitat, qualitat i component revolucionari de la seva activitat empresarial.

«Gràcies a les nostres botigues hem aconseguit tancar el cicle del nostre model d’integració vertical, que va des de la cria i engreixament dels animals, i l’elaboració de productes, fins a la comercialització directa. El client rep productes del camp a la taula en el menor temps possible, sense intermediaris i amb la màxima frescor i qualitat. I també al millor preu», explica Ramon Alsina.

Els productes carnis són una de les referències de bonÀrea. /

.

Des de l’origen, bonÀrea controla l’alimentació dels animals, la seva criança i l’elaboració dels diferents productes, que van des de la carn fresca, i la llet fins als productes carnis i lactis, els ous i els derivats que els utilitzen com a base. Un model circular, sostenible i social, perquè tot el cicle productiu neix a l’entorn rural, on creixen les matèries primeres per fer els pinsos, es porta a terme la cria de les aus i el bestiar, i també la posterior elaboració dels productes, sempre amb la màxima eficiència i sostenibilitat.

«A futur, volem assegurar la millor experiència de compra per als clients i continuar demostrant el nostre compromís amb la proximitat, posant en valor un model pioner que persegueix la dinamització, el progrés i la dignificació de l’entorn rural», tanca Alsina.