Banca digital

BBVA mostra al Mobile Worlds Congress la seva aposta per la innovació i la IA

La participació de l’entitat a l'MWC es completa amb la seva presència en el certamen 4YFN, donant suport a les companyies tecnològiques amb la seva unitat BBVA Spark

Visitants a la darrera edició del Mobile World Congress.

Visitants a la darrera edició del Mobile World Congress.

4
Es llegeix en minuts
Víctor Fúser

La celebració del Mobile World Congress, a partir de demà i fins dijous, no només convertirà Barcelona en la capital de la tecnologia digital, sinó que revelarà quines seran les tendències innovadores que marcaran el pols de la societat aquests pròxims anys. BBVA hi acudirà de nou per presentar la seva aposta per la intel·ligència artificial (IA), a més d’exposar el seu model de banca digital a Europa, basada a escalar la seva presència en països com Itàlia o Alemanya. La participació de l’entitat en l’MWC es completa amb el suport del banc a l’emprenedoria a través de BBVA Spark, que comptarà amb un estand per acostar les solucions del banc a empreses tecnològiques d’alt creixement.

D’aquesta manera, l’entitat acudeix a una de les fires tecnològiques més importants del món a fi de reforçar el lideratge tecnològic en l’àmbit de les finances i compartir la seva aposta per la innovació, a més de recolzar el teixit empresarial de Catalunya. "Participar a l’MWC és una oportunitat de ser més a prop dels que estan transformant el món i potenciar el nostre compromís amb la innovació, l’emprenedoria i l’aposta pel millor talent", expliquen des de l’entitat. A més, afegeixen, el fet que se celebri a Barcelona incrementa el seu atractiu, ja que permet "estrènyer llaços amb els agents locals i globals que impulsen el desenvolupament tecnològic i empresarial".

Al costat dels emprenedors

BBVA Spark participa per tercer any consecutiu com a patrocinador del 4YFN, l’espai dedicat a donar suport a les idees innovadores i disruptives de les companyies tecnològiques catalanes i espanyoles, i que té un dels apartats dedicat a les 'fintech'. Aquesta unitat de negoci de l’entitat, especialitzada a atendre a empreses tecnològiques d’alt creixement, compta amb més de 1.500 clients. El seu objectiu és ajudar-los a escalar els seus negocis de manera àgil i flexible a través de serveis financers i deute.

Entre ells, destaquen companyies innovadores a Catalunya com Cafler o Exoticca. Pere Vallès, CEO d’aquesta última empresa, que busca impulsar la transformació digital de les agències de viatges, explica la importància que ha tingut comptar amb aquest suport: "BBVA Spark ens va aportar el finançament necessari per expandir-nos a Mèxic, després d’implantar-nos als EUA i el Canadà. És vital que un banc que té un prestigi i una mida considerables pugui ajudar les companyies tecnològiques i les 'scaleups' a créixer".

També referent a BBVA Spark, Laura Urquizu, impulsora de Red Points, especialitzada en la protecció de marca mitjançant IA, comenta: «Que un banc com BBVA entri tan fort al món de l’emprenedoria és una magnífica notícia perquè aquest se sosté fonamentalment a dues potes: la dels emprenedors en si mateixa i, després, la dels inversors i les institucions que ho recolzen. En aquest sentit, és una gran notícia comptar amb un banc com BBVA recolzant les empreses tecnològiques".

Finalment, Pepe Talavera, cofundador de MundiMoto Group destaca que l’ajuda rebuda no només ha sigut a nivell financer, sinó que també a nivell de 'networking' i contacte amb altres emprenedors. «Aquest suport s’ha convertit en un pilar fonamental per a la nostra companyia», assegura. A més a més, BBVA Spark acompanya reconeguts unicorns com Glovo, Wallbox, Travelperk i Factorial, reafirmant la seva aposta per la innovació i el talent.

Respostes més precises gràcies a la IA

Quant als avenços en banca digital realitzats per BBVA gràcies a l’ús de les tecnologies disruptives, l’entitat presenta en el certamen com gràcies a la IA pot oferir als seus clients serveis dotats d’una personalització més gran, com els d’acompanyament financer basats en dades. Una altra de les línies de treball en el terreny de la IA té a veure amb la transformació interna, que passa per dotar les diferents unitats del banc d’eines que els permetin ser més productives i eficaces. Entre elles, l’adopció de ChatGPT Enterprise fruit de l’aliança de BBVA amb OpenAI.

Notícies relacionades

Durant la fira, BBVA també compartirà les claus del seu model de banca digital amb què va aterrar a Itàlia l’octubre del 2021, superant els seus objectius de captació de clients, i que ara busca escalar a la resta d’Europa. Es tracta d’un sistema que uneix l’oferta de productes i solidesa d’un banc tradicional amb l’experiència digital. Fruit de l’èxit obtingut, i partint d’una transformació digital imparable en la societat, el banc replicarà aquest model a Alemanya al llarg d’aquest 2025.

Amb aquestes iniciatives, que BBVA mostrarà durant la celebració del saló barceloní, l’entitat avança en la seva estratègia de situar la Intel·ligència Artificial al servei dels seus clients, marcant l’inici d’una nova etapa en la gestió bancària digital. «Al llarg de la nostra història, a BBVA hem demostrat una capacitat única per anticipar-nos a aquestes tendències i aprofitar les oportunitats del mercat, liderant la transformació del sector financer», acaben des de l’entitat.

Una visió de futur

L’MWC suposa una oportunitat única per mostrar-se al món. Això és el que farà BBVA amb la participació en dos plafons el dimarts 4 de març.

D’11.30 a 12.00 hores, Álvaro Martín, responsable de Data, Commercial, CIB & Sustainability de BBVA España participarà en la trobada al Hall Industries Fintech and Mobile Commerce Summit: Capturing the opportunity in enterprise. I de 15.30 a 17:30 hores, Ignacio de Loyola, responsable de Business and Product at BBVA Digital Banking Italy, aportarà la seva visió al plafó Fintech and Mobile Commerce Summit: Powering Mobile First Commerce.

Així mateix, BBVA Spark comptarà amb un estand propi a l’esdeveniment d’emprenedors 4YFN.