L'hora de la veritat per al 'cas Madrid Arena'
La justícia dicta sentència dimarts per la mort de cinc joves en una festa de Halloween
Si una cosa ha quedat acreditada durant els quatre mesos que ha durat el judici sobre la tragèdia del Madrid Arena –la sentència es coneixerà avui– és que la mort de cinc joves la nit de Halloween del 2012 no va ser un accident, sinó el resultat d’una «cadena d’errors i negligències», en afirmació del fiscal que ningú va contradir en el transcurs de la vista oral. Ni tan sols ho van fer els 15 acusats, que es van culpar els uns als altres i els polítics de l’Ajuntament de Madrid. Dos regidors van dimitir al seu dia per permetre que operés un recinte amb tan males condicions però cap d’ells va arribar a seure al banc dels acusats malgrat les peticions dels familiars de les víctimes.
Els testimonis i les proves han corroborat que la principal causa de les morts van ser les aglomeracions per sobrevenda d’entrades i les mesures preses per concentrar el públic davant el discjòquei Steve Aoki i que aquest pogués pujar a una barca que es llançaria sobre els joves.
Interpretació de la llei
Tant el fiscal com l’acusació particular veuen com a màxim responsable d’aquestes decisions l’empresari organitzador de l’esdeveniment, Miguel Ángel Flores, per a qui han demanat, respectivament quatre i 20 anys de presó per cinc delictes d’homicidi per imprudència greu. Una forquilla tan àmplia s’explica per una diferent interpretació de la llei d’enjudiciament criminal. El fiscal creu que les penes per homicidi per imprudència no es poden acumular segons la quantitat de víctimes i els lletrats de les famílies, sí. Els jutges fixaran també la responsabilitat de 14 persones més.
Principals acusats
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Espanya, paralitzada per una gran apagada d’origen desconegut
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa
- Testimonis de l'apagada Viggo Mortensen, atrapat a Sants per l'apagada: "Cal millorar la comunicació per a la gent"
- Resolució elèctrica nacional El Govern obre dos expedients a Red Eléctrica i Endesa per esbrinar les causes de l’apagada
- Danys a l’economia Impacte econòmic del tall de subministrament: Catalunya estima pèrdues de gairebé 900 milions d’euros
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- «NO EM COMPARO AMB MESSI» Lamine Yamal, 17 anys i partit 100 amb el Barça: «La por la vaig deixar al parc, a Mataró, fa temps»