Masclisme al Govern
20 homes i cap dona per revisar els delictes sexuals després de la decisió judicial de 'La manada'
El Ministeri de Justícia ha publicat aquest divendres la llista dels que formaran part de la secció penal de la Comissió General de Codificació

rrewrer
Un total de 20 homes i cap dona componen la secció quarta de Dret Penal de la Comissió General de Codificació del Ministeri de Justícia, a la qual el ministre de Justícia, Rafael Catalá, ha encarregat un estudi sobre la tipificació en el Codi Penal dels delictes d'agressió sexual i abús sexual i abús, després de la sentència que condemna els cinc membres de 'La manada' per un delicte d'abús i els absol d'agressió sexual.
En concret, els vocals d'aquesta secció, presidida per Esteban Mestre, són: Luis Arroyo, Javier Boix, Manuel Cancio, Joan Carlos Carbonel, Juan Córdoba, Carlos García, Enrique Gimbernat, José Luis González, Francisco Hernández, Gustavo Lescure, Borja Mapelli, Javier Moscoso, Francisco Muñoz, Ricardo Pellón, Enrique Peñaranda, Miguel Polaino, Gonzalo Quintero, Gonzalo Rodríguez i Jesús María Silva.
Notícies relacionadesEs dona la circumstància que a la resta de seccions de la Comissió General de Codificació del Ministeri de Justícia –Dret Civil, Mercantil, Públic i Processal– sí que hi ha dones, però en menys proporció que el nombre d'homes.
El portaveu del Govern, Íñigo Méndez de Vigo, va anunciar divendres 27 d'abril passat que el Ministeri de Justícia ja s'havia posat en contacte amb aquesta comissió per valorar si la tipificació d'aquests delictes d'abusos i agressió sexual, que daten del Codi Penal de l'època de Felipe González, el 1995, està convenientment reflectida en l'ordenació jurídica o cal fer-ne una actualització.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Programa de celebració Badia apel·la a la memòria històrica per celebrar els seus 50 anys de vida
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta