LGTBI-fòbia
Dues noies denuncien una agressió homòfoba a la Rambla de Barcelona
Dos homes insulten i amenacen les joves en una cafeteria del cèntric carrer per fer-se petons

BARCELONA 27/05/2021 Reportaje sobre los últimos días de la Rambles antes de que vuelva la marabunta. En algunos espacios como la Boqueria y la Pl Reial siguen estando prácticamente vacíos En el paseo central de les Rambles ya encontramos algunos turistas. Fotografia de JOAN CORTADELLAS /
Aquest dimarts una parella va denunciar públicament en un fil de Twitter una agressió homòfoba en un local de la cadena Starbucks a la Rambla a Barcelona. En aquest local, una de les joves ha detallat com la van insultar a ella i a la seva parella dient-los «porques» per haver-se fet petons: «Els he dit que per què a la resta de parelles de la cafeteria que eren heterosexuals no els estaven dient el mateix, que només ens estàvem fent petons».
Estábamos mi pareja @shirogussi y yo trabajando tranquilamente en el Starbucks cuando de repente dos señores mayores se han sentado a nuestro lado.
— Festive Røbin!✒️❄☃️☕🗡 (@AwakeAtDawn_) 7 de diciembre de 2021
«Que estàvem en el segle XXI. Els molt imbècils han continuat contestant-nos i insultant-nos i per sort, per moltíssima sort, les noies que estaven assegudes al nostre costat s’han aixecat i han començat a defensar-nos amb dents i ungles», relatava la jove.
Llavors, un dels homes va començar a insultar una de les noies que les estava defensant i, com a resposta, li va llançar un vas de cafè fred a la cara. Després d’un intercanvi d’insults, un dels agressors va aixecar la mà a una de les víctimes amb la intenció de donar-li un cop, però finalment no ho va fer, segons relata.
«Això hauria de passar sempre contra qualsevol agressió»
Notícies relacionades«No sabeu el moltíssim que ha significat per a nosaltres que aquestes noies ens recolzessin fins al punt que semblés que l’agressió era contra elles i no contra nosaltres. Això hauria de passar SEMPRE contra qualsevol agressió, formem part d’aquest col·lectiu o no», va concloure.
Així, en el fil han alertat que «s’estan disparant els casos de LGTBI-fòbia per moments» i, des de l’Observatori contra l’Homofobia, ja han contactat amb les dues víctimes i els han ofert ajuda psicològica i jurídica. També han traslladat els fets a l’Ajuntament de Barcelona perquè s’activin els protocols pertinents.
‼️L’ @OCL_H condemnem aquesta agressió de l’ #LGTBIfòbia! Tot el suport a les víctimxs.
— Observatori Contra l'Homofòbia (@OCL_H) 8 de diciembre de 2021
Activem protocol i comuniquem fets a @BCN_CiutatDrets. Restem a la vostra disposició. https://t.co/7nONioACPu
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Gairebé dos milions de persones La retransmissió de la Copa del Rei a TV3, l’emissió en directe més vista de la temporada