Investigació en marxa
L’assassí d’Empuriabrava va executar la dona mentre dormia
El jutjat d’instrucció número 1 de Figueres envia a presó preventiva el sospitós, un alemany d’uns cinquanta anys que feia dos dies que vagabundejava per la zona i que no ha aclarit per què va matar la víctima
El jutjat d’instrucció 1 de Figueres ha decretat presó preventiva contra l’home arrestat per l’assassinat de la dona d’Empuriabrava (Alt Empordà). Segons la investigació dels Mossos d’Esquadra, el sospitós, un home de nacionalitat alemanya que havia viatjat a Espanya per fer el camí de Santiago, feia només un parell de dies que vagabundejava per la localitat i ha declarat que va entrar al domicili en el qual va acabar matant a sang freda la víctima després de rondar per la zona durant algunes hores.
La víctima, una dona també de nacionalitat alemanya, es trobava sola, dormint a la planta superior de la vivenda, amb accés a un dels canals marins d’Empuriabrava. El marit havia sortit a menjar amb una amiga. Cap a les dues del migdia, el sospitós es va colar al domicili, va agafar un coixí, va pujar fins a l’habitació en la qual descansava la dona, va col·locar el coixí sobre el seu cap per silenciar el tret, i va prémer el gallet. Després d’una execució, per a la qual no ha donat cap explicació lògica en seu judicial, va agafar les claus d’una autocaravana propietat de la víctima i del marit d’aquesta, i va fugir. No consta que existís cap problema previ entre la víctima i l’agressor. Ni tampoc que es coneguessin.
Notícies relacionadesAl cap de poca estona va arribar el marit al domicili i va descobrir que la seva dona havia estat assassinada. Va reparar també que li havien robat l’autocaravana. Com que es tractava d’un vehicle amb GPS, va facilitar als Mossos d’Esquadra la ruta que estava seguint el sospitós. Agents de la Policia Nacional, alertats pels Mossos, van interceptar el vehicle al seu pas per Portbou. Per aquesta localitat pretenia travessar la frontera i fugir de terra espanyol. En el registre de l’autocaravana van trobar una pistola parabellum de 9 mm que seria l’arma del crim. L’home ha declarat que va estar en l’exèrcit, que s’havia separat de la seva família i que aquesta pistola l’havia agafat al seu germà.
Després de passar el cap de setmana sota arrest policial, aquest dilluns ha passat a disposició del jutjat d’instrucció número 1 de Figueres, que després de prendre-li una declaració que no ha permès aclarir per què va matar la dona, ha ordenat que ingressi a presó a petició del fiscal Enrique Barata.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi