Efectes similars a l’alcohol
Inhalar gas de l’encenedor: la perillosa i mortal moda que s’estén entre els joves
Una menor de 16 anys mor a la localitat toledana Corral de Almaguer després d’aspirar la recàrrega d’un encenedor
Una jove de 16 anys va morir aquest divendres a Corral d’Almaguer (Toledo) després d’inhalar gas de recàrrega d’encenedors, segons han informat fonts del 112 de Castella-la Manxa.
El servei d’atenció d’urgències de la regió rebia l’avís a les 21.04 hores. Els fets van tenir lloc al parc municipal de la localitat.
Fins al lloc es van desplaçar la Guàrdia Civil, un equip mèdic d’urgències i una uvi. La menor, Sabina Natalia Szakacs, va morir al lloc.
⚠️ Una menor, de 16 años, fallece tras inhalar gas de recarga de mecheros. Ha ocurrido en Corral de Almaguer, #Toledo. #112clm
— 112 Castilla-La Mancha (@112clm) 1 de octubre de 2022
Más información: https://t.co/IG4eYsVXkK
L’ajuntament de la localitat ha decretat dol oficial des de les 14.00 hores de dissabte fins a les 14 hores d’aquest dilluns, durant els quals les banderes de l’Ajuntament de Corral de Almaguer onejaran a mig pal als edificis públics. A més, el consistori ha suspès «tots els actes oficials en què tingui participació aquesta corporació durant la declaració de dol».
Respirar per la boca
Pel que sembla, i segons mitjans locals, la jove estava amb un grup d’amics omplint amb un pot de gas, dels que es poden comprar als estancs per uns cinc euros, uns quants encenedors. I tal com s’ha posat de moda entre els joves, Sabina Natalia va inhalar el gas d’un per la boca i es va aixecar.
Va començar a trontollar perquè li faltava l’aire i va caure, colpejant-se contra el terra. Ara la Guàrdia Civil investiga si la mort es va produir pel cop rebut o per la inhalació de gas.
Notícies relacionadesEl gas que va inhalar Natalia es coneix com a gas isobutà o gas blau. Els efectes que provoca la inhalació d’aquest gas són similars als de l’alcohol: desinhibició, eufòria... però també falta de coordinació en els moviments, marejos, mal de cap, embús de les orelles i fins i tot atordiment.
Al·lucinacions i mort sobtada
El seu ús prolongat genera al·lucinacions, ja que deteriora la mielina, que és el teixit gras que recobreix les neurones. Altres danys irreversibles de les pràctiques inhalatòries a llarg termini són la pèrdua d’audició, les neuropaties (intuïdes en espasmes en les extremitats i les convulsions) i danys en el sistema nerviós central. Però aspirar dosis concentrades de butà pot portar a la síndrome de mort sobtada amb una sola presa i pot arribar per insuficiència cardíaca, causada per l’abús de la substància; o per asfíxia, ja que el component desplaça l’aire dels pulmons.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous