Feminicidis
Una dona embarassada de 31 anys, víctima mortal número 17 per violència de gènere el 2023
Els Mossos d’Esquedra han detingut la seva parella nou dies després del crim

Tenia 31 anys i estava embarassada del que anava a ser el seu primer fill, les seves inicials eren A.C.M. i vivia a Manresa (Barcelona), tot i que havia nascut a Prats de Lluçanès. El 6 de maig, presumptament, la seva parella va acabar amb la seva vida a la vivenda que compartien.
La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere ha confirmat la naturalesa masclista del crim, el número 17 en aquest 2023 i el 1.201 des que van començar a elaborar-se les estadístiques el 2003.
No constaven denúncies prèvies per maltractament contra el presumpte agressor: dels 17 feminicidis en l’àmbit de la parella o l’exparella confirmats des de començament d’any, només en tres casos l’autor del crim havia sigut denunciat (un 17%).
El presumpte agressor, detingut
Es tracta del segon assassinat masclista a Catalunya aquest 2023 i el número 189 en aquesta regió des del 2003.
El 6 de maig, presumptament la parella d’A.C.M. va acabar amb la seva vida. En un primer moment, els Mossos d’Esquadra no van trobar signes de criminalitat ni indicis de violència que fessin pensar que es tractava d’un homicidi, però la investigació i el resultat de l’autòpsia van concloure que va ser una mort violenta.
Dilluns 15 de maig, 9 dies després dels fets, el presumpte agressor va ser detingut pels Mossos.
Notícies relacionadesLa ministra d’Igualtat, Irene Montero, ha expressat que l’omple de dolor l’assassinat: «Les institucions tenim l’obligació de continuar desenvolupant totes les eines i recursos possibles per arribar sempre a temps», ha emfatitzat.
Per la seva banda, la presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet, ha remarcat que «no podem continuar lamentant víctimes»: «La nostra societat no pot conviure amb l’horror de la violència masclista», ha conclòs.
El 016 atén les víctimes de totes les violències contra les dones. És un telèfon gratuït i confidencial que dona servei en 53 idiomes i no deixa rastre a la factura. També s’ofereix informació a través del correu electrònic 016-online@igualdad.gob.es i assessorament i atenció psicosocial mitjançant el número de Whatsapp 600 000 016. A més, els menors poden dirigir-se al telèfon d’ANAR 900.202.010.
Les víctimes de maltractament sordes, amb discapacitat auditiva, cegues o sordcegues poden trucar al 016 amb 900.116.016, SVisual, ALBA, Telesor, ATENPRO i l’app PorMí. Tots els recursos contra la violència de gènere.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya