Successos
Ketamina oculta en regals de Nadal per a bebès: cau una banda que traficava amb pastilles entre Barcelona i Austràlia
Hi ha 11 narcos detinguts que enviaven per paqueteria postal la droga sintètica amagada dins d’objectes comuns
Cau una banda de narcos a Barcelona que traficava amb cocaïna i drogues sintètiques amb Austràlia
Un equip conjunt entre els Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Civil i la Policia Federal Australiana ha desmantellat una organització criminal dedicada al tràfic de drogues sintètiques, especialment les elaborades amb cocaïna, ketamina i MDMA. La banda operava a Barcelona i des d’aquí enviava paquets amb droga oculta Austràlia, tot i que també en va fer arribar algun a clients d’altres països d’Europa, Amèrica i Àfrica.
La investigació va començar l’abril del 2024, quan es va descobrir aquesta banda organitzada amb una manera d’actuar molt específica: enviava droga arreu del món a través de paquets postals. El Centre d’Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat va crear un equip conjunt d’investigació format pels Mossos i la Guàrdia Civil.
L’11 de desembre passat, els agents van interceptar un dels paquets sospitosos a la terminal de càrrega de l’aeroport de Barcelona. S’havia declarat com un regal de Nadal per a un bebè, però dins hi havia 2,3 quilos de ketamina oculta en llet en pols per a nounats que anava amb roba i joguines.

Imatge de l’operació amb la policia australiana /
La banda estava molt jerarquitzada. Al capdavant de tot hi havia un sospitós de 39 anys que elaborava els paquets per enviar, ordenava moviments de diners, acordava preus de venda de la droga i establia els contactes internacionals per fer-ho. En els altres nivells de l’organització hi havia persones que exercien el rol de custodiar i emmagatzemar les substàncies, funcions logístiques pel que fa al transport i l’elaboració dels paquets o la venda de drogues al consumidor final.
Els agents dels Mossos i de la Guàrdia Civil, juntament amb la Policia Federal Australiana, l’11 de desembre passat, van dur a terme una operació amb vuit registres a Barcelona i un a Eivissa. Aquell dia es van detenir vuit persones, però hi ha tres arrestats més en el marc de la investigació. Els agents australians van analitzar informació de manera coordinada amb membres del seu cos policial que eren a Londres, a més de l’agregat d’Interior al Regne Unit com a enllaç.
En els registres practicats, els agents van requisar quantitats significatives de diverses substàncies estupefaents, com ara cocaïna, tusi (cocaïna rosa), haixix, marihuana, ketamina i metamfetamina. També es va intervenir maquinària especialitzada per elaborar drogues sintètiques, balances de precisió, envasadores al buit, telèfons mòbils, material informàtic, una caixa forta i documentació diversa. A més, també es van requisar diners en efectiu.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques