Successos
Detingut a França l’‘assassí en sèrie d’agricultors’: va fer un recorregut mortal de Tudela a Lleida en 40 dies
El sospitós havia estat a la presó per una possible vinculació amb el terrorisme islàmic
Els Mossos demanen ajuda a la policia francesa per detenir l’assassí de la «llegenda» del tennis de taula a Lleida

La policia francesa ha detingut a la localitat de Besiers un home buscat per la justícia espanyola com a responsable de l’assassinat de tres agricultors entre el 22 de novembre del 2023 i el 5 de gener del 2024. L’últim d’ells va ser Ramon Rossell, un pagès de 84 anys de Vilanova de la Barca (Lleida)que va morir després de ser brutalment agredit amb les seves tisores de podar quan estava treballant a la seva finca. Les altres dues víctimes són José Luis Aguado, de 80 anys, al seu hort de Ribaforada (Navarra) el 21 de desembre del 2023, i Pedro Oyón, un agricultor de 68 anys que va ser assassinat a ganivetades quan va anar a recollir olives al camp a Tudela el 22 de novembre del 2023.
Fonts policials han confirmat a EL PERIÓDICO que el detingut està relacionat amb la mort de Rossell, que va morir assassinat a la seva finca. Va ser la seva dona la que va donar la veu d’alarma després de constatar que tardava a tornar del camp i, a l’anar a buscar-lo, van trobar el seu cadàver amb lesions al cap. El seu vehicle havia desaparegut
Després del crim a Lleida el sospitós va robar el cotxe de la víctima i es va escapar a França. Allà se li va perdre la pista, malgrat la recerca coordinada de Policia Nacional, Guàrdia Civil i Mossos d’Esquadra. No obstant, el gener passat agents de la policia de Besiers el van localitzar per la fotografia que constava en l’ordre de cerca i captura, i van estrènyer el cercle després de saber que hi havia una ordre europea de detenció emesa per jutjats de Navarra i Lleida que investiguen els crims.
Segons la premsa francesa, dos agents de policia van resultar ferits a l’aturar el sospitós, d’origen magribí, per la qual cosa el van haver de reduir amb una pistola elèctrica.
Arrestat per gihadista
Segons fonts de la investigació el detingut a França per la presumpta participació en aquests assassinats té antecedents a Espanya per la seva possible vinculació amb el terrorisme islamista. La Guàrdia Civil el va detenir primer el 2014 per una possible radicalització i després una altra vegada, dos anys després a Irun. Entre el 2016 i el 2018 va estar a la presó per presumptament intentar anar-se’n a combatre a Síria al costat del Daesh i teòricament planejar un atemptat amb un atropellament amb un vehicle en una zona freqüentada de persones.
Notícies relacionadesEls agents sospitaven que l’acusat s’amagava a França, ja que havia robat el cotxe del pagès de Lleida i va entrar al país gal travessant Andorra. Precisament, gràcies a la fotografia que li va fer una càmera a la frontera se’l va poder identificar. Feia 10 dies que havia arribat a la zona després de matar un altre agricultor a Navarra i treure-li el vehicle, que va deixar abandonat a Lleida.
Els investigadors van remarcar a aquest mitjà que l’assassí sempre actuava de la mateixa manera: buscava víctimes d’edat avançada que estiguessin soles en zones rurals apartades i les atacava amb molta brutalitat per robar-los. Per això, consideraven que podria tenir un perfil d’«assassí en sèrie», per la selecció i forma de matar, a més d’altres trets psicològics, com la poca empatia cap a les víctimes en el moment de cometre aquests assassinats i deixar els seus cadàvers abandonats. Ara, el sospitós serà extradit a Espanya per respondre per aquests tres crims.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu