El Sella se’l va endur en un tram poc concorregut, però que tenia un" fort corrent": la tragèdia del català que va baixar per redreçar la seva canoa

El cos de l’home de 71 anys es troba a l’Institut de Medicina Legal per tal d’esclarir les causes de la mort i confirmar si va patir alguna indisposició

El Sella se’l va endur en un tram poc concorregut, però que tenia un" fort corrent": la tragèdia del català que va baixar per redreçar la seva canoa

LNE

2
Es llegeix en minuts
Sara Bernardo

Jornada tràgica al riu Sella. Un català de 71 anys va perdre la vida aquest dimecres després de ser arrossegat per la corrent mentre feia el descens en una canoa K2, juntament amb la seva dona. La parella havia llogat l'embarcació al poble de Las Rozas (Cangas de Onís), quatre quilòmetres per sobre d’Arriondas, optant per fer, a més del trajecte clàssic, el tram de baixada Las Rozas – Arriondas, una ruta menys transitada ja que només l’ofereix l’empresa K2 Aventura, on van reconèixer estar "consternats", ja que "en trenta anys d’activitat mai no ens havia passat res semblant". La Guàrdia Civil investiga les causes del succés.

Amb prou feines havien recorregut un parell de quilòmetres des de la sortida quan la barca va canviar d’orientació per la "forta corrent". Per intentar redreçar el rumb, la víctima va baixar de la canoa, deixant-hi la seva esposa, i va intentar redirigir la marxa. Tanmateix, al voler tornar a pujar, li va ser impossible. Diversos veïns de la zona van reconèixer a aquest diari que el riu "porta tota la setmana baixant molt tèrbol", a causa de les pluges dels darrers dies. Un motiu que va dificultar encara més l’acció. L’home va fer diversos intents infructuosos fins que el corrent el va arrossegar finalment fora de la piragua i el va empènyer riu avall, deixant-lo inconscient a l’alçada del coto d’El Alisu, entre les dues localitats asturianes.

Casualment, es tracta d’un dels cotos de pesca més concorreguts durant l’època de captura del salmó. És per això que, amb les bones condicions meteorològiques d’aquest dimecres, molts pescadors van sortir al Sella a la recerca del campanu d’aquest riu, que encara no ha aparegut. Van ser diversos els que es van adonar de la presència d’una canoa "baixant sense rumb". Un d’ells va donar la veu d’alarma en trobar el cos surant.

Notícies relacionades

Segons fonts de la Guàrdia Civil, va aconseguir treure la víctima de l’aigua, traslladant-la fins a la riba del riu des d’on va trucar als serveis d’emergència. Eren les 12.50 hores quan la benemèrita va rebre l’avís, alertant el 112 Astúries, que va mobilitzar l’equip de rescat desplaçant-se fins a la zona a bord de l’helicòpter medicalitzat. Paral·lelament, també hi van arribar bombers i efectius sanitaris. Entre tots van estar molta estona intentant reanimar l’home, però no van poder fer res per salvar-li la vida.

A les 15.30 hores es va finalitzar l’aixecament del cadàver, que va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Oviedo amb l’objectiu de realitzar-li l’autòpsia per aclarir les causes de la mort: si es va ofegar o si, per contra, va patir alguna indisposició que el deixés a mercè de la corrent del riu, la principal hipòtesi en un primer moment, tot i que encara falta la confirmació oficial.