FC Barcelona

El Barça, com Ferrovial, porta la seu d’una filial als Països Baixos per cotitzar al Nasdaq

El club comptarà amb una sucursal a Barcelona amb la qual gestionarà el negoci d’aquesta filial

El Barça, com Ferrovial, porta la seu d’una filial als Països Baixos per cotitzar al Nasdaq
1
Es llegeix en minuts

El FC Barcelona ha presentat aquest mes d’agost la documentació necessària davant la Comissió de Valors i Borsa dels Estats Units (SEC) per establir la seu de Barça Media, la seva filial de continguts, als Països Baixos. A l’estil de Ferrovial, que va traslladar la seva seu allà, prenent una decisió que va aixecar enrenou. Segons ha avançat El País, el club comptarà igualment amb una sucursal a Barcelona, des de la qual gestionarà tot el negoci de la filial.

El club esportiu es muda amb la intenció d’accelerar la seva entrada a cotització al Nasdaq. Si tot continua segons el previst, el Barça debutaria a Wall Street a través d’una SPAC i de l’acord amb Mountain & Co. I Acquisition Corp, firma que ja cotitza al parquet nord-americà. Aquesta operació no implica el trasllat de la seva seu operativa ni dels negocis. Però Barça Media passaria a ser una societat holandesa.

La decisió es produeix després que l’11 d’agost el club de futbol català anunciés un acord amb Mountain Partners, firma especialista en inversions en companyies tecnològiques i sectors emergents, per crear una SPAC o societat d’inversió per treure una part de la societat a cotitzar al mercat de valors nord-americà, segons ha confirmat l’agència de notícies EFE.

La SPAC té fins al 23 de novembre per tancar l’operació, però estaria buscant ja ampliar el termini, segons afirmen fonts coneixedores. El contracte entre el Barça i Mountain & Co tindrà validesa fins a l’11 d’agost del 2024, tot i que l’objectiu és tancar l’operació abans de finals d’any.

Notícies relacionades

L’acord firmat pel Barça i la Spac recull que el negoci de continguts de Barça Media està valorat en uns 910 milions d’euros i que englobarà Barça Vision, Barça Studios i Barça eSports, amb direcció de Toni Cruz. L’objectiu és accelerar les iniciatives del club al sector digital i poder difondre els continguts de Barça Media a noves audiències per tot el món.

Segons afirma El País, a més, el Barça haurà de pagar la seva filial pels continguts que produeixi per al club. La durada inicial del contracte serà de 20 anys, prorrogables automàticament per 20 més, tret que hi hagi una ruptura per incompliment contractual. L’operació està pendent de l’aprovació de l’Assemblea General de Socis del FC Barcelona, prevista per al mes d’octubre vinent.