El Periódico de Tarragona
Tall de Rodalies
Renfe oferirà 87 autobusos i 30.500 places diàries per garantir la mobilitat durant les obres del túnel de Rodalies de Roda de Berà
El tall s'iniciarà l'1 d'octubre i té una durada prevista de cinc mesos. Afectarà diversos municipis directament o indirecta: Tarragona, Reus, Altafulla, Torredembarra, Salou, Vila-seca i Sant Vicenç de Calders, entre d'altres
REACCIONS | Preocupació entre alcaldes de Tarragona per les obres del túnel de Rodalies de Roda de Berà: "Venen mesos molt complicats"
DEU ANYS DE RETARD | Les obres del 'tercer fil' ferroviari a Tarragona ja acumulen més d'una dècada de retard
Usuarios de Rodales Renfe.
Renfe oferirà 87 autobusos, més de 600 circulacions i 30.500 places diàries pel pla alternatiu de transport establert que garanteixi la mobilitat dels viatgers de les línies regionals del sud, mentre durin els treballs que ADIF executarà al túnel de Roda de Berà i que obligaran a interrompre la circulació ferroviària entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders a partir de l'1 d'octubre. Es tracta del paquet de transport alternatiu més costós que ha adjudicat el Consell d'Administració de Renfe, per un import de 29'2 milions d'euros (IVA inclòs).
D'aquesta manera, Renfe vol garantir la mobilitat dels viatgers de les línies afectades R14, R15, R16, R17 i RT2. La previsió és que el tall de vies comenci aquest pròxim 1 d'octubre i finalitzin en cinc mesos, el 2 de març de 2025, encara que les obres s'allargaran fins al juny per reparacions paral·leles a les plataformes ferroviàries.
El servei de carretera proposat cobrirà els trajectes entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona. Aquests autobusos faran trajectes directes, trajectes amb parades intermèdies, i per als trens amb destinació Salou-PortAventura (R17), el recorregut serà des de Sant Vicenç de Calders. El servei alternatiu per carretera estarà sincronitzat amb els horaris del servei de Rodalies.
Els serveis de la línia R14 i R15 seran desviats feia la línia Sant Vicenç de Calders – Valls – La Plana-Picamoixons, evitant el doble transbord a una part important dels usuaris de la línia. Per la seva part, els viatgers de la línia R16, que va de Barcelona a Tortosa, disposaran d'un servei alternatiu per carretera directe entre L'Hospitalet de l'Infant i Sant Vicenç de Calders per minimitzar el temps de viatge.
Connexions Tarragona - Barcelona cada 30 minuts
Notícies relacionadesEl secretari d'Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano, ha presentat el pla aquest divendres als alcaldes dels municipis afectats. Ho ha fet encara sense fer públics els horaris, la qual cosa ha provocat que els alcaldes sortissin preocupats i amb més preguntes que respostes, com per exemple, els trajectes i les parades definitives que efecturan els autobusos.
No obstant això, el missatge del Govern central, que ha volgut mostrar una imatge d'unitat i sintonia amb el nou Govern de la Generalitat, és el d'un futur molt ambiciós. Santano projecta, al juny de 2025, després de les obres que han de permetre posar en marxa el tercer fil ferroviari, "un tren cada 30 minuts entre Tarragona i Barcelona a partir de les 6 h, això millorarà els retards i permetrà una reordenació de les vies que millorarà temps i freqüències". "Venen uns mesos complicats però el futur és il·lusionant", reconeix el secretari de Transports.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim
- Primera denúncia davant la fiscalia a BCN per tortures policials en la Transició