El Periódico de Tarragona

Santa Tecla 2024
Santa Tecla 2024: Els 5 concerts imperdibles de les festes de Tarragona
La plaça de la Font el redescobert parc del Francolí són els grans escenaris dels concerts d'aquestes festes, a més de les Barraques més reivindicatives
SANTA TECLA TGN | Arriben les festes de Santa Tecla a Tarragona: Què no et pots perdre?

Un concierto de Santa Tecla del 2023.
Festa major i Tarragona també són sinònims de música en directe. I és que els dies més intensos de les festes de Santa Tecla també ho són a la nit, amb multitud de concerts i programes oferint tot tipus d'estils en diversos punts de la ciutat. La plaça de la Font, amb la seva tradicional revetlla amb grups emergents, és la principal ubicació dels concerts nocturns, encara que també se sumen el redescobert espai del parc del Francolí, lluny del centre, o el passeig de les Palmeres, escenari d'una nova i alternativa edició de les Barraques Tarragona.
La traca imperdible dels concerts programats per a Santa Tecla comença aquest mateix divendres amb dues propostes. La primera és La Oreja de Van Gogh (21 h), la coneguda banda basca de pop rock que torna a Tarragona, concretament a la Tarraco Arena Plaça amb la seva Tour 2024. Estan de celebració dels seus 25 anys amb els seus èxits més coneguts i les cançons més recents. La segona proposta d'aquest divendres és la gran nit de música emergent encapçalada per Roba Estesa (24 h) al parc Francolí. El grup femení tarragoní més famós arribarà després de les actuacions de dos cantants locals: Eloi Duran (22 h) i Andrea Grau (23 h).
També Mushkaa i Figa Flawas
Del divendres passem al dissabte, la nit per excel·lència de la festa a Tarragona, que protagonitzarà la multitudinària Baixada de l'Àliga. Precisament amb l'objectiu de rebaixar la saturació prevista al centre històric, l'ajuntament ha programat un dels concerts més importants de les festes al parc del Francolí. La nit començarà amb Mushkaa (23 h) i el seu conegut estil de reggaeton, contemporani i rap. La seguiran el grup Figa Flawas, de Valls, amb el seu to festiu i urbà i els seus hits més populars. Són dos dels grups amb més projecció en l'escena musical catalana actual.
La selecció de concerts d'aquesta Santa Tecla, encara que hi ha molts més i per a tots els gustos, acaba la nit del diumenge 22 al dilluns 23, amb l'habitual revetlla en la plaça de la Font (23 h). El programa de festes el promociona com "la revetlla més teclera" ja que és el punt de trobada de la gent amb ganes de marxa en l'última nit oficial de concerts a la ciutat. Aquesta vegada comptarà amb les orquestres Les Que Faltaband i Coco, dos grups joves de noies i dones amb espectacles potents, reivindicatius i exòtics que no deixarà indiferent a ningú.
Tres dies ininterromputs de Barraques
Notícies relacionadesI com no podria ser d'una altra manera, la proposta més trencadora i alternativa arriba a Tarragona amb les Barraques i un llarg programa de concerts entre les nits del 20 al 22 de setembre. El passeig de les Palmeres serà l'escenari d'activitats, concerts i reivindicacions, enguany, amb el lema "Santa Tecla gloriosa, mare dels tarraconins, fes que tots els creuers acabin mar endins", un crit contra la massificació turística.
Al llarg de tres dies i tres nits, nombrosos artistes passaran per l'escenari de Barraques Tarragona, que tornarà a ser el punt de trobada de la joventut tarragonina amb propostes de transformisme, punk, rock, música electrònica i nombrosos DJs.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- BCN rebutja l’exigència dels EUA de retirar la inclusió en una biblioteca
- Sessió de control Sánchez ja apunta als Pressupostos del 2026 davant la falta de suports per als comptes d’aquest any
- El 75% dels nens de 4 a 8 anys atesos al CAP Sant Roc de Badalona miren pantalles mentre mengen
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- BÀSQUET Revolució en el bàsquet: l’NBA, disposada a crear una lliga professional a Europa
- Retorn sonat Lady Gaga torna a Barcelona set anys després: anuncia dos concerts al Palau Sant Jordi a l’octubre