NOU SERVEI

Emprenedors de BCN llancen un Facebook de professionals

Qapacity ofereix més de 30.000 perfils de microempreses que ofereixen serveis de qualsevol activitat

2
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ
BARCELONA

En aquests temps de crisi, internet és una plataforma estupenda per donar a conèixer el negoci. Qapacity és un nou servei que uneix la visibilitat que dóna una pàgina web que l'usuari es construeix al seu gust amb un sistema de recomanació i recerca. Una espècie de Facebook amb un editor web més potent. La inscripció és lliure i gratuïta, i està pensada per a professionals i petites empreses que no es vulguin costejar una gran web a mida i amb la promoció necessària.

"S'admet qualsevol tipus de servei, amb els vetos que ofereixen la llei i el sentit comú", assegura Julián Lerer, director general de Qapacity, que és part del Grup Intercom. "És a dir, ni vendes piramidals, ni enganys, ni prostitució... Encara que sempre hi ha parts difícils de controlar, tenim controls per evitarspami mals usos".

També els ajuda el sistema de reputació, una espècie de recomanacions d'Ebay aplicades als serveis, que persegueix primar els professionals que facin millor la seva feina. "Sempre hi ha més tendència a contractar algú que coneixes o de qui els altres parlen bé", afegeix Tomy Pelluz, director executiu i l'altre soci de l'empresa.

Enllaçar amb altres xarxes

Pelluz i Lerer tenen experiència en xarxes socials, perquè van ser els iniciadors de Neurona, la xarxa professional més gran en espanyol, que el Grup Intercom va acabar venent a Xing. I aquest coneixement l'estan aplicant a la nova criatura. El nou producte l'han llançat en anglès i en castellà, amb voluntat d'ampliar-lo a altres idiomes. I es pot enllaçar amb els perfils a Twitter i Facebook.

A Qapacity s'hi poden trobar no només els habituals il·lustradors, consultors, programadors, fotògrafs, xòfers o cangurs, sinó també perfils més difícils de classificar entre les ofertes d'ocupació, com una cuinera especialitzada en croquetes per a restaurants, un consultor de compra de cavalls, gestors turístics, decoradors de vinils, creadors de fundes per a portàtils o fotògrafs de moda urbana.

Part gratuïta i part de pagament

Notícies relacionades

"Hi ha serveis i professions que tenen un difícil encaix en epígrafs habituals. El nostre somni és oferir coses en un mercat canviant que es puguin constituir en serveis. Per exemple, professors de passarel·la, mànager de comunitatson line, dissenyadors de roba per a Second Life... Hi ha gent que es guanya la vida com a passejador de gossos, o que ho vol fer només el cap de setmana", assenyala Lerer.

Però si els usuaris de la web aspiren a fer negoci, a Qapacity també. El seu model ésfreemium:part gratuïta i part de pagament, i sense publicitat ni cessió de dades. Gratis ofereixen la web i mòduls com blocs, repositori de fotos, enllaços, geolocalització... El cobrament és per registrar un domini propi i per serveis desoftware,com a plataformes de comerç electrònic o de gestió empresarial, que ofereixen gràcies a acords amb altres proveïdors. "Som revenedors de serveis", assenyalen.