NOVETATS

iPhone 5: evolució sense revolució

Els experts afirmen que el nou telèfon d'Apple millora el seu predecessor sense reformular el mercat dels mòbils

L’iPhone 5.

L’iPhone 5. / BECK DIEFENBACH (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

Apple va presentar ahir a San Franciscoel nou iPhone 5 iPhone 5, la seva nova aposta pel segment de la telefonia que la firma fundada per Steve Jobs va revolucionar cap allà el 2007, quan va llançar el primer model del dispositiu. Ara, cinc anys després, el nou iPhone (el 5) sembla que tindrà un futur prometedor, segons apunten els experts. I és que, tot i que el telèfon no canvia les regles del mercat (com sí que ho va fer el primer iPhone), sí que posiciona la firma, novament, en els llocs més alts del podi, almenys pel que fa al desig dels consumidors. De fet, els analistes asseguren que el nou mòbil batrà rècords de vendes i superarà els 100 milions d'unitats venudes.

“No és una revolució, però sí una bona evolució”, explica Tomàs Manzanares, creador i director demossegalapoma.cati professor de la UPC. “Apple ha presentat una evolució dels seus productes, no una revolució com quan va presentar el primer iPhone o l'iPad", afegeix. El nou iPhone creix en polzades (de 3,5 a4 polzadesde pantalla, així que hi cap una línia més d'aplicacions), en processador (A6, el doble de ràpid que l'anterior) i estilitza el seu disseny (de vidre i alumini), guardant les formes del seu predecessor, el 4-4S. Això sí, per dins, el redisseny del telèfon és complet: 725 peces acoblades amb cura i vores tallades amb diamant cristal·lí per aconseguir un acabat millor. És més lleuger (112 grams) i més fi (0,76 centímetres).

“Per als que fem servir el telèfon com acàmera, l'iPhone 5 serà una molt bona opció. La càmera ha estat redissenyada, han treballat molt a renovar la tecnologia. No guanya en megapíxels (8), que no són tan importants, sinó en l'òptica”, afegeix Manzanares.

Es tracta d'un terminal de gamma alta, de manera que el preu (encara per revelar a Espanya, però serà semblant al del 4S en el seu llançament) no serà un impediment perquè tingui èxit, segons expliquen els analistes, sobretot per l'èxit d'aquests telèfons a l'Àsia, segons Adam Leach, de la la consultora Ovum. “Serà l''smartphone' més venut del món”, ha afegit.

Notícies relacionades

No obstant, no tot són comentaris positius. "Per primera vegada Apple no destaca com a líder clar", ha indicat Roger Cheng, de la webCNET, mentre que el mateix Leach ha afegit: “Sense la contínua innovació, Apple s'arrisca a perdre l'atractiu davant el consumidor". “Apple ha de revisar el seu sistema operatiu en el termini de dos anys. Si no, li pot passar com aBlackberryoNokia”, ha afegit. "Sembla que Apple ha perdut una mica de la màgia que abans extasiaava la majoria dels membres dels mitjans de comunicació", ha assegurat per la seva banda Jason Mick, deDailyTech. "Apple no necessita presentar un iPhone revolucionari ara mateix perquè ja té la resposta dels consumidors", respon Manzanares. 

La prova de foc serà el 21 de setembre, quan es posi a la venda als EUA. A Espanya arribarà una setmana després, el 28 de setembre.