¿A quins països hi ha més 'smartphones'?

Mapa interactiu amb el percentatge de població que disposava d'aquesta tecnologia el 2013

1
Es llegeix en minuts
MARTÍ MASSOT VILA / Barcelona

Barcelona ha acollit aquests dies el Mobile World Congress. La importància d'aquest esdeveniment empresarial s'entén perfectament si s'analitza la penetració en els diversos països del seu producte estrella: l''smartphone'. Segons un informe de Google, a l'Aràbia Saudita, pràcticament 3 de 4 persones (un 73,8% de penetració) disposen d'un telèfon intel·ligent, i fins a en 9 dels 49 països estudiats, més del 60% de la seva població ja disposa d'aquest accessori que sembla imprescindible per viure al segle XXI.

Espanya

Notícies relacionades

Espanya ocupa el 15 lloc del rànquing mundial i és el país amb l'índex més alt de l'Europa meridional: un 55,4%. No obstant, els espanyols són reticents a utilitzar el mòbil per fer les compres: només un 24,7% d'ells ha declarat haver aprofitat aquesta nova característica. Aquest percentatge és molt inferior al de molts països asiàtics, continent on un 70% dels usuaris xinesos afirmen haver comprat amb el mòbil alguna vegada.

Diferències d'edat

L'estudi també mostra el fort biaix que hi ha en l'adopció d'aquesta tecnologia depenent de l'edat de l'usuari: com més gran, menor índex de penetració. A Espanya, per exemple, un 85,6% dels joves entre 18 i 24 anys disposen d''smartphone', taxa que es redueix a un 21,5% en els adults de més de 55 anys.