NOUS PRODUCTES

Whirlpool llançarà un sobre de cuina intel·ligent que actuarà com una tauleta gegant

El producte, que permetrà connectar-se a internet, s'ha mostrat a Barcelona, en un acte en què ha convocat la distribució europea

Vitroceràmica intel·ligent de Whirlpool.

Vitroceràmica intel·ligent de Whirlpool.

1
Es llegeix en minuts
PILAR ENÉRIZ / BARCELONA

La tecnologia arriba amb decisió a la cuina, i prova d'això és el sobre  intel·ligent que la companyia Whirlpool mostra aquests dies a la distribució europea a Barcelona, i que té previst llançar al mercat en un termini màxim de dos anys.

El producte permet compartir a les xarxes socials el que s'està cuinant en temps real, sol·licitar suggeriments per videoconferència (per exemple, a la teva mare), tenir la recepta projectada sobre la pròpia placa --així com la temperatura exacta i temps de cocció-- i fins i tot veure un vídeo sobre experiències d'altres xefs. També s'afegeix la possibilitat de reproduir llistes del servei Spotify per cuinar amb la música favorita.

Té capacitat per llegir correus i contestar-los des de la mateixa vitroceràmica. Una altra de les funcions destacades és que inclou la connexió amb altres electrodomèstics, com per exemple la nevera, per saber si es disposa de tots els ingredients abans d'arribar a casa. Addicionalment, si volem saber qualsevol tipus de recepta, la vitroceràmica realitzarà recerques d'acord als ingredients que hi hagi a casa.

Permet elegir l'àrea de cocció tan sols posant els estris de cuinar sobre la vitroceràmica. Inclou un programa per buscar les millors opcions pel que fa a begudes per acompanyar els plats, i recomanacions bàsiques de presentació dels plats a taula amb imatges dels resultats finals.

La idea de Whirlpool és convertir el sobre de cuina (sistema vitroceràmic d'inducció) en una pantalla gegant interactiva, que entra dintre de la gamma d'objectes connectats. És tàctil i pot ser controlada per veu.

PROCÉS DE FUSIÓ

La presentació de nous productes està tenint lloc aquests dies a Barcelona, on la marca ha reunit els seus 300 clients clau a Europa, per informar-los així mateix de l'evolució de la fusió amb Indesit.

La compra d'Indesit per part de Whirlpool Corporation a finals de l'any passat ha convertit la companyia en el fabricant i distribuïdor d'electrodomèstics més gran d'Europa, i ha reforçat la seva posició com el  fabricant d'electrodomèstics més gran del món. 

Notícies relacionades

Les previsions de la firma apunten a un creixement del 80% en els pròxims tres anys a la zona Emea (Europa, Orient Mitjà i Àfrica) i arribar a una facturació de 7.000 milions de dòlars el 2018 (uns 6.600 milions d'euros).