SENSE LES CUES HABITUALS

El discret llançament de l'Apple Watch

El rellotge intel·ligent de la companyia de la poma s'ha posat a la venda a les botigues de superluxe de Los Angeles, Londres, Tòquio i París

També es pot adquirir via web

Un dels primers compradors de l’Apple Watch a la botiga de Los Angeles.

Un dels primers compradors de l’Apple Watch a la botiga de Los Angeles. / DAVID MCNEW (AFP)

2
Es llegeix en minuts

Apple ha optat aquest divendres per un llançament discret per al seu rellotge intel·ligent de polsera Apple Watch, que es va vendre només en unes quantes 'boutiques' luxoses de tot el món però no a les botigues del gegant tecnològic, com és tradicional.

L'estratègia de posar el rellotge a la venda en botigues de moda selectes a Los Angeles, Londres, Tòquio i París, a més de la web, va eliminar el frenesí i les llargues cues davant les botigues d'Apple que caracteritzen tots dels llançaments de nous productes de l'empresa.

El contrast era evident a la botiga d'Apple a Palo Alto, un lloc emblemàtic a l'haver sigut la residència del traspassat fundador d'Apple, Steve Jobs, i la botiga que amb freqüència visita l'actual conseller delegat de l'empresa, Tim Cook.

Poc abans de l'obertura a les deu del matí només mitja dotzena de persones esperaven que la botiga obrís les portes i només un parell d'estudiants de màrqueting de la veïna localitat de San José van assegurar estar esperant per provar el rellotge.

"Estic interessada a comprar el rellotge però també a veure l'estratègia de màrqueting que utilitzen per al llançament", va dir Vicki Lee, estudiant de la Universitat Estatal de San José.

38 MODELS

Dins de la botiga, un empleat explicava que els interessats a provar el rellotge podien provar un dels 38 models disponibles a la botiga i fer la comanda després a través de la web.

Apple va començar a acceptar les comandes per endavant el 10 d'abril. Analistes citats per la cadena de televisió CNN van estimar que Apple va vendre més de 950.000 rellotges als Estats Units el mateix dia que va començar a acceptar demanats per endavant.

Daniel Ives, analista de la firma FBR Capital Markets estima que Apple vendrà aquest any 20 milions de rellotges.

Lucas Ray, un programador establert a Palo Alto, va ser un dels clients que va entrar a provar el rellotge intel·ligent poc després de l'obertura de la botiga de Palo Alto.

"Crec que em compraré el model esportiu, que és també el més barat", va explicar a Efe Ray, que va dir que tenia curiositat per veure totes les aplicacions que els programadors desenvoluparan.

3.000 APLICACIONS DISPONIBLES

Apple va assegurar que hi ha ja més de 3.000 aplicacions disponibles per al rellotge intel·ligent i que aquests programes de 'software' estan específicament dissenyats per funcionar correctament en la petita pantalla de l'Apple Watch.

L'Apple Watch, un rellotge quadrat de cantons arrodonits i pantalla tàctil, permet, quan s'usa conjuntament amb el telèfon intel·ligent d'Apple, l'iPhone, navegar per internet, comprovar l'email, escoltar música i fer trucades, així com supervisar les calories consumides o el ritme cardíac durant una sessió d'exercici.

Apple ha tret a la venda tres models diferents de plàstic, acer inoxidable i or, amb un preu que oscil·la entre els 349 dòlars i els fins a 17.000 de les edicions de luxe en or de 18 quirats.

LA COMPETÈNCIA

Fabricants de mòbils com Samsung, LG i Motorola ja han apostat pels rellotges intel·ligents, un dispositiu que s'emmarca en la categoria d'informàtica de vestir i que s'ha convertit en un segment molt disputat.

Notícies relacionades

Els inversors de capital de risc van invertir 280 milions de dòlars l'any passat en tecnologia amb biosensors, molt per sobre dels 50 milions de dòlars del 2011, segons la companyia Rock Health, amb seu a San Francisco.

Per la seva part, la firma d'investigació de mercat IDC preveu que es venguin més de 19 milions de dispositius el 2014 i que hagi 111,9 milions d'artefactes en quatre anys.