CÀPSULES I LEVITACIÓ MAGNÈTICA

El tren del futur, Hyperloop, fa la seva primera prova amb èxit

Aquest mitjà de transport, que pot circular a 1.200 km/h, es posarà en marxa el 2019

Podrà arribar als 1200 quilòmetres per hora. / ATLAS

Podrà arribar als 1200 quilòmetres per hora.
hyp

/

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Hyperloop, el tren del futur que pot circular a 1.200 quilòmetres per hora, ja és una realitat. La companyia americana que el projecta, que ha canviat la seva denominació a Hyperloop One ha fet la seva primera prova amb èxit al desert de Nevada.

La companyia, impulsada pel fundador de Tesla, Elon Musk, ha anunciat que ha aixecat 80 milions d'euros de capital per impulsar el primer circuit de proves real d'aquest mitjà de transport, que es basa en càpsules que viatjaran dins de tubs on la pressió de l'aire serà menor i gràcies a la levitació magnètica. "És molt similar a un avió, la tecnologia ja existeix. ¿Com pot viatjar a 1.200 quilòmetres per hora? L'avió va a 900 km/h, i ho aconsegueix perquè va a molta altura, on hi ha menys resistència de l'aire. Nosaltres dins del tub crearem aquest entorn”, va assenyalar al febrer el conseller delegat de la companyia, Dirk Ahlborn, a aquest diariDirk Ahlborn.

La companyia ha fet aquest dijous la primera prova del nou sistema, que ha sigut un èxit. En ple desert, on construirà un primer circuit real de 8 quilòmetres, ha creat un petit tram de via i ha aconseguit transportar un primer minivagó de prova.

Notícies relacionades

És un primer pas d'aquest projecte, que segons els seus creadors serà més eficient econòmic que la resta de mitjans de transport. Els tubs es construirien paral·lels a altres infraestructures (com les autopistes), i estarien recoberts de panells solars per dotar-los d'energia.

Hyperloop construirà ara el primer circuit real de prova, amb la idea de posar en funcionament la primera línia entre les ciutats de Los Angeles i San Francisco (600 quilòmetres) el 2021. Trigaria només 30 minuts a cobrir el trajecte.