ENTREVISTA

Hajime Tabata: "Hem modernitzat 'Final Fantasy'"

El director de 'Final Fantasy XV' explica les novetats del joc de Square Enix.

getthumbsbyfilename1

getthumbsbyfilename1

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Final Fantasy és una de les sagues més longeves i exitoses de la història dels videojocs. Un nou títol, Final Fantasy XV, sortirà a la venda el 29 de novembre per a Playstation 4. El seu director, Hajime Tabata, visita la Barcelona Games World.

–¿Com es va aficionar al món dels videojocs?

–Vaig començar a jugar a la NES quan era adolescent. Més endavant vaig descobrir els jocs de simulació, i va ser llavors quan vaig pensar que volia dissenyar videojocs. A la universitat, vaig decidir que havia de treballar en alguna cosa que m’agradés, i els videojocs van ser la meva opció.

–¿Quina va ser la seva primera feinal?

–A mi m’agradava molt el futbol, i en especial la sèrie Oliver y Benji (Captain Tsubasa). L’empresa que feia els seus videojocs era Tecmo, i vaig pensar que seria bo treballar-hi. Vaig provar sort... i em van contractar. Va ser just en els últims moments de desenvolupament del joc Captain Tsubasa V per a la NES, i vaig aconseguir participar-hi. Estaven apareixent les consoles de nova generació com la Playstation o la Saturn, així que va ser com una última oportunitat.

–I a Square Enix, ¿quan hi va entrar?

–Va ser el 2004, just després de la fusió de totes dues. Tenia contactes de gent a l’empresa. La meva idea era fer projectes nous i al final per algun motiu vaig acabar involucrat des de l’inici amb Final Fantasy.

–¿Quin va ser el seu primer projecte?

–Va ser un videojoc per a mòbils que només va sortir al Japó, Before Crisis: Final Fantasy VII (2004), proposat per mi. En aquella època ja veia que els telèfons mòbils estaven canviant la vida de la gent, i vaig voler reorientar la meva carrera cap allà. El temps m’ha donat la raó. Després em van proposar passar a les consoles portàtils, i finalment he acabat en les de sobretaula.

–Final Fantasy XV és un projecte que té gairebé 10 anys. ¿Com s’hi va involucrar?

–Era un joc pensat inicialment amb un altre nom i objectiu. Però l’estiu del 2012 la companyia va canviar d’idea, i em van proposar fer-me’n càrrec. Tenia la impressió que no podíem fallar més amb aquesta saga, que els fans no ens ho perdonarien. Així que vam pensar què havíem de fer perquè tingués èxit i ho vam portar a terme.

–Digui’m alguns elements distintius del joc.

–Hi ha tres paraules clau: viatge, companys/amics i vehicles. La meva decisió va ser que aquests tres factors serien crucials, i crec que hem aconseguit el nostre objectiu.

–¿És un joc per a les noves generacions o per als fans de la saga?

–Molts Final Fantasy estaven pensats només per als fans. Ara, sense perdre’ls de vista, hem buscat que qualsevol persona pugui entrar en aquest món des de zero. El primer que vam fer va ser modernitzar el joc, perquè des de Final Fantasy VII se seguia l’esquema tradicional dels jocs de rol. En aquesta ocasió hem posat un punt i a part, provar una cosa nova, i amb nova tecnologia. Ja no hi ha lluites per torns, ni hi ha canvi de pantalla en el mode de lluita, i hi ha menys subtítols.

–¿Quin és el seu pròxim projecte?

–De moment ens centrarem en aquest joc i en les seves actualitzacions.

Notícies relacionades

–¿I la realitat virtual?

–Hi tenim molt interès... hi haurà sorpreses per als que comprin el joc.