NOVES FUNCIONS

Instagram prepara un nou intent de Messenger

Facebook desenvolupa un sistema de missatgeria privat a la xarxa social de fotos i vídeos que permetria compartir fins i tot el nivell de bateria

zentauroepp42617964 a mobile phone screen displays the icons for the social netw190820114745

zentauroepp42617964 a mobile phone screen displays the icons for the social netw190820114745 / OLI SCARFF

3
Es llegeix en minuts
Carmen Jané
Carmen Jané

Redactora

Especialista en Periodista especialitzada en tecnologia, continguts digitals i elearning. Escric des de Última Hora.

ver +

Instagram prepara la implantació d’una nova funció anomenada Threats (reptes, amenaces) que funcioni com un nou sistema de notificacions i missatges privats dins de la xarxa social. L’usuari podria compartir amb els seus contactes més freqüents i “de manera automàtica” la seva localització, el nivell de càrrega de la bateria i vídeos i fotos sense passar pel mur públic, segons revela The Verge, que ha tingut accés a la nova aplicació. 

Instagram ja permet enviar missatges directes amb àudio, fotos, vídeos entre usuaris que se segueixen mútuament, i a Threats, pel que explica The Verge, això no canvia, sinó que s’amplia. 

La nova funció és més semblant al que va fer Facebook amb les notificacions d’escriptori, el 2012, el mateix any en què va comprar Instagram. Era una finestra que anava explicant de manera automàtica el que publicaven els amics més propers i que al seu dia va provocar un munt de queixes i d’intents per silenciar-la, perquè era una mica intrusiva i comunicava sense permís dels interessats. La funció es va acabar diluint dins del mur i mai més se’n va saber res més.

Ara Threats voldria incorporar aquesta funció de notificar el que publiquen els amics dins d’una interfície mòbil i sense sortir d’Instagram. Una cosa que ja va intentar Zuckerberg amb DirectDirect, una ‘app’ parent d’Instagram però que exigia sortir de l’aplicació i que va ser rebutjada pels usuaris.

Mòbil sense el mòbil

Un aspecte clau que sempre s’ha destacat d’Instagram és que va néixer per al mòbil, un canal que s’ha convertit en el més habitual d’accés per a totes les ‘apps’ de l’univers empresarial de Mark Zuckerberg (Facebook, WhatsApp i Instagram), però que no és ni de bon tros el favorit del fundador, més partidari d’exportar l’experiència Facebook a totes: amics propers, compartir arxius, ubicació, que tots ho sàpiguen de tot... De fet, alguns analistes de seguretat han apuntat haver vist en el codi d’Instagram llegendes del tipus “Instagram by Facebook”.

Més interpretacions a favor d’aquesta tesi és que la companyia ha destinat a l’equip alguns dels caps de desenvolupament de Facebook Messenger, i ha vist com els fundadors d’Instagram, Kevin Systrom i Mike Krieger, van abandonar l’empresa de manera inesperada la tardor passada, descontents amb els plans que tenia Zuckerberg per a la seva aplicació. Una cosa semblant al que ja havien fet Jan Koum i Brian Acton a finals del 2017.

Tampoc és cap secret que el fundador de Facebook pretén unificar tots els sistemes de missatgeria de les seves aplicacions en una única infraestructura tècnica comuna, tant per tenir més control sobre la seva extensíssima base d’usuaris (2.400 milions, segons xifres de l’empresa del juny passat) com per crear sistemes publicitaris comuns.

Monopoli davant Snap 

Notícies relacionades

Un afany que xoca amb les autoritats europees i dels EUA, que li acaben d’obrir una investigació per veure si se li pot iniciar un procés per monopoli. En aquest sentit, Facebook es va retirar recentment de les negociacions per comprar Houseparty, la creadora de Meerkat, una petita xarxa social tipus Periscope que començava a fer-se popular entre els adolescents, per evitar que les possibles demandes per monopoli tinguessin encara més cos.

Altres analistes, en canvi, apunten que Threats aniria en línia amb la idea de desbancar el seu rival Snapchat (ara Snap) del mercat. La xarxa social del fantasma, a qui Instagram va copiar amb molt èxit les ‘stories’, una de les seves armes més populars, té un sistema de missatgeria més funcional que el del seu rival. I Threats seria un intent de donar-li una altra urpada, després del fracàs de Direct. De fons queden les estadístiques d’usuaris que aporta el gestor Hootsuite. Si la franja d’edat majoritària en els usuaris d’Instagram als EUA és entre els 24 i els 34 anys... ¿Amb qui estan ara els adolescents? Als EUA, encara amb Snap.