Clubhouse: així funciona la nova xarxa social de moda

L’‘app’, que només està disponible a iOs, permet escoltar, a través de sales o fòrums, converses de gent que volen que els altres sentin el que diuen

2
Es llegeix en minuts
Vega S. Sánchez
Vega S. Sánchez

Periodista

Especialista en animals, plantes i curiositats

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Des que el físic i magnat sud-africà Elon Musk va ser un dels convidats de Clubhouse, l’‘app’ d’àudio creada entre l’abril i el maig de l’any passat no ha deixat de créixer. I més encara, després de ser massivament utilitzada a la Xina i tardar diversos dies a ser silenciada pels ferris censors del país asiàtic.

Però, ¿què és i en què consisteix l’aplicació que fa furor entre les elits de Silicon Valley? Per començar, és una xarxa social atípica en la qual no es comparteixen imatges –ni fotos ni vídeos-; només àudios emergents. No es poden deixar missatges escrits ni gravar, cosa que permet no estar pendent de la pantalla del mòbil i que les converses siguin més disteses. Tampoc es poden posar emojis ni ‘likes’, és una espècie de podcàsting interactiu que també podria definir-se com una espècie de taula rodona virtual gegant al ciberespai.

L’’app’ permet escoltar, a través de sales o fòrums, converses de gent que volen que els altres sentin el que diuen. Quan s’entra a una sala, es pot demanar torn per parlar i el moderador decideix si concedeix la paraula o no. La clau està en què, a l’accedir a l’aplicació, es defineixen els gustos i interessos, i un menú permet veure les sales que els algoritmes seleccionen per a l’usuari en funció de les seves eleccions. A les sales s’indica el tema que es tracta, qui són els conferenciants i el nombre de persones que escolten la xerrada.

Invitacions per entrar

¿I com s’aconsegueix entrar a Clubhouse? El primer, és descarregar-se l’’app’ que, de moment, només està disponible per a iOs, tot i que els seus creadors -Paul Davison i Rohan Seth- ja han avançat que aviat estarà disponible per a Android. I després, després de registrar-se –amb una adreça electrònica, una contrasenya i un número de telèfon mòbil–, cal aconseguir que algú et convidi. Cada usuari de Clubhouse disposa de dues invitacions, però pot adquirir-ne més si és un usuari actiu o si es creen sales de debat.

L’èxit ha sigut tal que els servidors s’han saturat en diverses ocasions. A ella hi han accedit famosos com l’actor Ashton Kutcher, els músics Jared Leto i Drake o el mateix Elon Musk, a la xerrada del qual es van unir 5.000 persones i que treballa, amb ‘empreses emergents’ en les quals té accions Andreessen Horowitz, principal inversor de Clubhouse.

Notícies relacionades

La idea és que pròximament els conferenciants i tertulians especialitzats que imparteixin les xerrades puguin cobrar per compartir els seus coneixements.

El format d’àudio a les plataformes socials representa una forma en què altres companyies de xarxes socials estan interessades. L’any passat, Twitter, per exemple, llançava la nova funció de notes de veu, per enviar àudios de 140 segons als tuits.