Serveis tecnològics

Facebook entra en l’univers de l’àudio per lluitar amb Clubhouse

  • Oferirà quatre serveis, incloent una plataforma de podcast i espais per retransmetre en directe

Facebook entra en l’univers de l’àudio per lluitar amb Clubhouse
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Facebook va anunciar aquest dilluns una sèrie de nous productes i funcions basats en àudio i que veuran la llum en els pròxims mesos, seguint així l’estela de la popular aplicació Clubhouse, que ha experimentat un creixement molt pronunciat des de començament d’any.

En una entrada en el blog corporatiu titulada «Sigues escoltat: Portem les experiències d’àudio a Facebook», la companyia que dirigeix Mark Zuckerberg va detallar quatre serveis diferents relacionats amb la veu, des d’eines ‘online’ per a l’edició de sons fins a la possibilitat de compartir breus captures de so a la pàgina principal de la xarxa social. No obstant, els dos productes que més van sorprendre van ser la plataforma de podcasts i la creació d’espais per retransmetre àudio en directe, ja que posen Facebook en competència directa amb Clubhouse.

Clubhouse és una barreja d’una conferència virtual i un podcast interactiu en el qual els usuaris poden crear sales per debatre –en principi sobre qualsevol tema– mitjançant àudio i amb fins a 5.000 persones en temps real i ha cobrat gran notorietat gràcies a la participació en algunes d’aquestes converses de figures com Elon Musk o el mateix Mark Zuckerberg. La xarxa social actualment limita el nombre d’usuaris a través de dos mecanismes: només està disponible per a dispositius Apple i a més utilitza un «principi d’invitació», és a dir, només aquells que són convidats per un usuari existent poden tenir veu. Els dos factors comporten que sigui principalment utilitzada per celebritats, polítics i figures destacades dels mitjans de comunicació.

Notícies relacionades

La limitació inicial del servei a un nombe reduït de persones és una cosa que Facebook ha anunciat que també farà, tot i que la idea de l’empresa és que a la llarga aquest estigui disponible per a tothom.

A principis de març, Twitter també va anunciar el llançament de Spaces, el seu servei d’àudio en el qual qualsevol persona podrà crear les seves pròpies converses públiques, per competir amb Clubhouse.