Pèrdues milionàries
Twitter pateix una fuga massiva d’anunciants mentre Elon Musk confirma que acomiadarà la meitat de la plantilla
FILE PHOTO: SpaceX owner and Tesla CEO Elon Musk at the E3 gaming convention in Los Angeles /
L’anunci que Elon Musk, el nou amo de Twitter, té la intenció de retallar al 50% de la plantilla de 7.500 treballadors repartida arreu del món li està costant car, a la xarxa social de l’ocellet.
Mentre milers d’empleats dels Estats Units, Europa i Àsia estan rebent les cartes d’acomiadament a través del seu correu electrònic personal, els anunciants continuen amb la seva fuga massiva. De res ha servit que Musk hagi dit que perd quatre milions de dòlars diaris (gairebé 4.007.000 euros) per explicar que s’ha vist obligat a prendre la dràstica decisió d’acomiadar la meitat de la plantilla.
Caiguda dràstica d’ingressos
Aquest divendres al matí, Musk ja havia dit que la companyia havia tingut una dràstica caiguda d’ingressos, que ha atribuït a la fuga massiva d’anunciants per culpa de «grups d’activistes» que suposadament pressionen les empreses per retirar la publicitat, segons informa Efe.
En un altre tuit, Musk es va referir a les polítiques de moderació de continguts, que segons ell «segueixen absolutament sense canvis», i va afegir que «contràriament al que podeu llegir a la premsa, de fet hem vist en certs moments de la setmana que van disminuir els discursos d’odi per sota de les nostres normes anteriors».
Again, to be crystal clear, Twitter’s strong commitment to content moderation remains absolutely unchanged.
— Elon Musk (@elonmusk) 4 de noviembre de 2022
In fact, we have actually seen hateful speech at times this week decline *below* our prior norms, contrary to what you may read in the press.
Musk havia enllaçat en un tuit anterior el contingut del responsable de la secció de seguretat de Twitter (Trust and Safety), Yoel Roth, que va dir que el seu equip dedicat a la «línia de front de la moderació» era el que menys retallades havia patit.
Excellent summary of Twitter’s Trust & Safety from the head of the team https://t.co/sJ1MBf9Mub
— Elon Musk (@elonmusk) 4 de noviembre de 2022
Empreses a la fuga
Però de res han servit aquestes declaracions, ni que el mateix Musk escrigués una carta als anunciants i es desplacés en persona a Nova York per parlar amb ells, en un intent desesperat del magnat de rebaixar la tensió: companyies com L’Oreal, General Motors, General Mills, Audi, Volkswagen i Pfizer han suspès la seva publicitat a Twitter fins a veure més clar cap on es dirigeix la companyia en la qüestió dels continguts.
Notícies relacionadesPer si no fos prou, l’anunci de Musk que pretén cobrar prop de 8 euros al mes –un preu que Musk va rebaixar després de regatejar amb Stephen King a Twitter– a les persones que tinguin o vulguin tenir perfils verificats (una extensió del servei anomenat Twitter Blue) tampoc ha caigut gens bé en la comunitat tuitaire, que en realitat és l’ànima de la xarxa social.
Els comptes verificats generen gairebé el 90% dels missatges que es consumeixen diàriament a la xarxa social i consideren que el fet de pretendre cobrar per aquesta verificació facilitarà l’‘spam’.
- Actuació a BCN "Jo vaig molt a totes amb el més enllà"
- Exposició París era una festa que cap pintor català es volia perdre
- La guerra, un espectacle multiusos
- MÚSICA Nathy Peluso, Maria Arnal Skrillex i Arca actuaran al Sónar 2025
- ESTRENES DE CINE DE LA SETMANA Olivier Assayas: "La pandèmia va acabar sent el símbol d’un fracàs col·lectiu"