Subscripció polèmica

Twitter suspèn el pla de pagament de comptes verificats després de l’allau d’impostors

L’empresa admet que pateix «problemes de suplantació d’identitat» mentre els trols campen al seu aire a la xarxa social

  • Pagar per utilitzar Twitter: com t’afectaran els canvis d’Elon Musk

  • Acomiadaments massius, retallades i incertesa: per què la indústria tecnològica viu el seu pitjor any

Twitter suspèn el pla de pagament de comptes verificats després de l’allau d’impostors
3
Es llegeix en minuts
El Periódico

La nova i polèmica subscripció de pagament a Twitter ha durat un tres i no res. En concret, sis dies. Almenys tal com la va presentar l’amo de la xarxa social, el magnat Elon Musk: el 5 de novembre va instaurar un servei prèmium per vuit euros al mes que permet als usuaris, entre altres coses, comprar la insígnia blava de verificació. En altres paraules: ha desaparegut el control sobre la identitat real dels comptes. hAixò ha provocat que surtin impostors d’empreses, polítics i celebritats de sota les pedres. De fet, les accions de la farmacèutica Eli Lilly van caure un 4% divendres quan un perfil fals va publicar una notícia falsa sobre la companyia. No és l’únic cas, però és el que ha fet que Musk hagi de recular. La controvertida opció queda suspesa ‘sense die’.

Musk va llançar la subscripció Twitter Blue per intentar fer rendible l’empresa, que cada dia perd quatre milions d’euros després d’una fuga massiva d’anunciants. A més, va afirmar que pagar per la insígnia blava permetria lluitar contra els bots i les falsificacions.

Les empreses de Musk també han sigut copiades

Res més lluny de la realitat: ara hi ha un expresident nord-americà George W. Bush verificat que troba a faltar «matar iraquians» i un Tony Blair ‘fake’ que li ha donat un ‘m’agrada’. Ha aparegut un impostor del jugador de bàsquet LeBron James que ha demanat marxar de Los Angeles Lakers i ja hi ha un Jesucrist «verificat». Fins i tot Nintendo, Lockeed Martin i les empreses de Musk, Telsa i Space X, també han sigut copiades.

Una altra de les mesures va ser acomiadar la meitat dels empleats de la companyia i de la tisorada no es van salvar ni el cap global editorial, ni el director d’Ètica i Transparència, ni el cap d’Informació i ni el d’Estratègia. La decisió no va agradar i, a més, van dimitir altres alts executius encarregats de la seguretat o de revisar-ne els continguts. Amb tot, Musk no controla Twitter, sinó que regna el caos.

Caos i polèmica

L’empresa no ha fet cap anunci oficial sobre la suspensió temporal el pla de pagament de comptes verificats. ‘The Washington Post’ ha tingut accés a una nota interna de la companyia que indicava que el servei prèmium quedava temporalment deshabilitat «per ajudar a resoldre els problemes de suplantació d’identitat».

Qui sí que s’ha manifestat és el magnat. «En el futur, els comptes dedicats a la paròdia han d’incloure ‘paròdia’ al seu nom, no només en la biografia. Enganyar la gent no està bé», ha reconegut Musk en diferents tuits.

Decisions erràtiques

Notícies relacionades

Davant la polèmica, l’empresa ja va frenar en desplegament de Twitter Blue als Estats Units perquè no interferís amb les eleccions de mig mandat del país. Dimecres, la companyia va tornar a intentar frenar el caos. Va anunciar que afegirà una segona marca de verificació: les originals, les blaves, serien per als perfils de pagament i el símbol gris passaria a als realment oficials.

La directora de productes en fase inicial de Twitter, Esther Crawford, va dir que la insígnia grisa seria per a «comptes governamentals, empreses, socis comercials, principals mitjans de comunicació, editors i algunes figures públiques». Però menys de 24 hores després, Musk va decidir excloure d’aquesta selecció els mitjans i les celebritats, de manera que va traslladar la confusió que viu la companyia als usuaris de la xarxa social.