Xarxes socials

Musk treu aquest dilluns Twitter Blue, un sistema de subscripció que inclourà la marca de verificació blava

Musk treu aquest dilluns Twitter Blue, un sistema de subscripció que inclourà la marca de verificació blava
1
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La xarxa social Twitter treurà aquest dilluns un nou sistema de subscripció que inclou un sistema de verificació amb la coneguda insígnia blava, després de diversos ajornaments per part d’Elon Musk, propietari de la companyia des de l’octubre. «Dilluns [per avui] rellançarem Twitter Blue. Subscriviu-vos-hi a la web per vuit dòlars al mes o per onze dòlars al mes en dispositius iOS [el sistema operatiu d’Apple que s’utilitza a iPhone] per aconseguir accés a funcions exclusives per a subscriptors, inclosa la insígnia blava», ha assenyalat la xarxa social en una sèrie de missatges.

Així, ha detallat que aquesta insígnia es reemplaçarà per una de color daurat per a empreses i que posteriorment se n’afegirà una de grisa per a organitzacions «governamentals i multilaterals». La insígnia blava s’atorgarà a subscriptors «una vegada s’hagi revisat el compte».

Els subscriptors podran, a més, editar els seus tuits, publicar vídeos de més qualitat, gaudir d’un mode de lectura i canviar el seu nom a Twitter i mostrar el seu nom o la seva foto de perfil, si bé ha matisat que, «si ho fan, perdran temporalment la insígnia blava fins que el seu compte es revisi de nou». «Gràcies per la vostra paciència mentre hem estat treballant per millorar Twitter. Estem emocionats i esperem donar aviat més informació», ha reblat Twitter.

Pròrroga

Notícies relacionades

Musk va anunciar el mes passat la seva decisió de posposar fins al 29 de novembre el programa de verificació de pagament de la plataforma fins a poder garantir que «sigui sòlid com una roca», si bé els terminis es van prorrogar.

La decisió de Musk va arribar després de diversos dies en què els usuaris de la xarxa social que havien optat per pagar 7,99 dòlars mensuals havien assenyalat que no podien accedir a la funcions de Twitter Blue. El nou model de pagament proposat pel multimilionari va ser suspès després de propiciar que infinitat d’usuaris adquirissin la verificació per suplantar entitats de prestigi reconegut i danyessin la reputació d’empreses o de personatges públics.